Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Velké týmy zablokovaly "semi-konstruktéry"

Velké týmy zablokovaly "semi-konstruktéry"

Sauber, Force India a Lotus chtěly spojit síly.

Strategická skupina F1 zamítla návrh malých týmů na vytvoření kategorie "semi-konstruktérů“.

Lotus, Force India a Sauber chtěli, aby menší týmy mohly spojit síly a finanční zdroje. Společně by vytvořily základ šasi, přičemž by se podělily o náklady na vývoj a výrobu včetně nákladů na provoz větrného tunelu.

Po ukončení této fáze by si každý z týmů šasi upravil a vylepšil podle svých potřeb a možností nezávisle na ostatních. Samostatně by byla vyvíjena také aerodynamika a další části vozu. Tým, který by se rozhodl jít touto cestou, by se vzdal nároku na status "konstruktér", měl by status "semi-konstruktéra" a musel by dodržovat rozpočtový strop, který se FIA snaží zavést již několik let.

Návrh však zablokovaly velké týmy, podle kterých by takový postup nebyl v souladu s konkurenčním charakterem Formule 1.

Tento návrh byl jedním z mnoha, kterými se středně velké a malé týmy F1 snaží najít cestu k ušetření desítek milionů eur. Rozdělení F1 na velké konstruktéry a menší "polo-konstruktéry" obhajovala v rozhovoru pro Blick Monisha Kaltenborn.

"Během rozhovoru jsme předložili velmi detailní informace a návrhy, na kterých jsme se předtím dohodli s Lotusem a Force Indií," řekla šéfka Sauberu. "Byly to velmi konkrétní návrhy týkající se oblastí, v nichž by se dalo hodně ušetřit. Je zřejmé, že k dobré show nepotřebujeme tolik utrácet."

Podle informací Auto Motor und Sport byl jedním z velkých odpůrců tohoto návrhu Ron Dennis. Šéf McLarenu se prý obával, že by stáje fungující za zlomek nákladů velkých týmů nabídly sponzorům mnohem levnější reklamu a následně by musel jít s cenou dolů také McLaren.