Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Red Bull se může posunout dopředu díky aerodynamice

Red Bull se může posunout dopředu díky aerodynamice

RB11 má ještě velké rezervy.

Šéf týmu aerodynamiků Red Bull Racingu věří, že vůz RB11 ještě ukrývá dost velký potenciál k tomu, aby snížil odstup od špičky i bez pomoci Renaultu. Francouzkou automobilku momentálně nejvíce trápí spolehlivost a plány na získání dalších koňských sil musely po startu sezóny ustoupit do pozadí, takže se teď Red Bull musí spolehnout na vlastní síly a aerodynamiku.

"Do sezony 2015 jsme vstupovali s tím, že máme co dohánět," řekl Dan Fallows. "Každý ví, v které oblasti ztrácíme nejvíce, ale důvod naší ztráty je nakonec irelevantní. Oddělení aerodynamiky je dost silné, aby s tím dokázalo něco udělat.

V F1 se na výsledcích podílí více věcí - jezdci, pohonné jednotky, aerodynamika, využívání pneumatik a další oblasti, ale aerodynamické oddělení má zásadní vliv pouze na jednu z nich. Takže jdeme do sezony s tím, že víme, jak moc zaostáváme a že úkolem našeho oddělení je tenhle odstup zmenšit. Můžeme to udělat, protože k tomu máme všechny potřebné nástroje. Už jsme to dokázali předtím a můžeme to dokázat znovu."

Jméno Dan Fallows loni rezonovalo médii kvůli jeho oznámenému, ale nerealizovanému přestupu do McLarenu. Fallows dlouho pracoval ve stínu Adriana Neweyho a přestup do McLarenu by mu umožnil z něj vystoupit. Newey se však letos přesouvá do pozice poradce a Fallows může své kvality ukázat i v Red Bullu.

"Nikdy nejsem s vozy spokojený a nebyl jsem ani tehdy, když jsme s nimi dominovali. Když jste s vozy spokojeni, instinkt vám velí polevit a to v F1 nesmíte."