Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Dietrichovo pískoviště

Dietrichovo pískoviště

Také malé Rakousko ale má svého „šejka“, který si může z vlastní kapsy splnit ty nejnáročnější sny.

Po ukončení závodního procesu na tehdy ještě relativně novém A1-Ringu bylo Rakousko, co se formule 1 týče, „z kola ven“. Jak známo, putovala karavana F1 raději do exotických zemí a ještě exotičtějších mecenášů daleko mimo dosah evropského fandy. Také malé Rakousko ale má svého „šejka“, který si může z vlastní kapsy splnit ty nejnáročnější sny. Dietrich Mateschitz sice nesedí na ropném poli, z jeho pramenů ale tryská podobně dobře prodejná kapalina. A tak má v dobách, kdy přední průmyslové země,  jako Německo nebo Rakousko,  nedokáží Ecclestonovu show financovat, ekonomicky a sportovně relativně bezvýznamné Rakousko svou vlastní Grand Prix. Nebo poopravme: pan Mateschitz si na svém pozemku postavil svou vlastní trať, kde mimo jiné měly o vítezství závodit i jeho vlastní dva týmy. Pořadatelé ve Spielbergu se opravdu snažili – i když jejich nabídku letos přijmula již jen asi polovina fandů z premiérového roku 2014:

Rakušané tedy opět mají vlastní Grand Prix. Ovšem jen a pouze díky rozmaru a vášni sponzora Mateschitze. Kdo ví, jak dlouho ho bude tato kratochvíle před poloprázdnými tribunami bavit.

Úspěchy Jochena Rindta vedly koncem 60let k projektu Österreichring u Zeltwegu. Jochenova socha od té doby zažila demolici původního areálu, výstavbu menšího a moderního A1-Ringu, druhou demolici, léta chátrající „měsíční krajiny“ a nakonec znovuvzkřísení celého objektu coby „Spielberg“/Red Bull Ring.

Nejen fandové doufali, že déštˇ opepří obávaně monotónní průběh závodu – nadarmo. Přišli jistě o hodně - v sobotu po přeháňce měl i Rosberg plné ruce práce, udržet vůz na trati.

Směl si opět zajezdit ve volném tréninku: úřadující mistr GP2, Jolyon Palmer.

Roli poradce sportovních komisařů převzal v Rakousku legendární Danny Sullivan. Američan startoval v Zeltwegu s formulí 1 jen jedinkrát: roku 1983 jeho Tyrrell „nepřežil“ první kolo závodu.

  Mateschitzův tým číslo 1 se chtěl alespoň doma blýsknout...

 ...s naprosto dominujícími Mercedesy ale Red-Bull zcela ztratil krok.

 

Ba hůře: „dorostenci“ z farmy Toro Rossa si zase jednou vedli mnohem lépe, než Ricciardo a Kvjat.

Nemá nic jiného v hlavě, než fotbal: Massa junior.

Táta Felipe zatím nechal na dráze létat jiskry a byl odměněn dobrým třetím místem.

Úřadující mistr světa Lewis Hamilton měl v Rakousku k dispozici šoféra jak se patří: na trať ho přivezl Niki Lauda.

Lauda byl ovšem zapojen i do jiných „legrácek“ jeho chlebodárce RTL. Jak svého času řekl Enzo Ferrari? „Lauda je Jidáš, kterého lze koupit za šišku salámu“...

 Jeden z mnoha „Laudových kolegů“ u televize: Franck Montagny smí dál komentovat, napříč drogové aféře.

Opěvované „Formula Unas“. Vybíralo se zjevně výlučně v Rakousku a Německu s očekávaným výsledkem...

Spielberg je pouze silně kastrovanou verzí původního majestátního Österreichringu, jistý půvab si toto místo ale přeci jen zachovalo.

Ani v Rakousku nedokázal Raikkonen přesvědčit a je nadále hluboko ve stínu Vettela. Bude brzy muset předat klíče tohoto služebního vozu jistému krajanovi..?

 Frank Williams a Toto Wolf: oba mohou být se vzájemnou kooperací velmi spokojeni.

Pastor Maldonado se v „zemi červeného býka“ během závodu postaral o několik zajímavých akcí.

 Aerodymanické šílenství á-la F1 roku 2015...

 Max Verstappen: nejlepší z Mateschitzových borců.

Ron Dennis a Eric Boullier: jejich pořád ještě čerstvému manželství s Hondou se v Rakousku dostalo další trapné kapitoly.

Verstappen, Raikkonen a Nasr vedle sebe. Závod zažil jen málo podobně těsných situací.