Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Renault může dostat peníze za historický přínos

Renault může dostat peníze za historický přínos

Další motivace k obnovení továrního týmu.

Bernie Ecclestone a Formula One Management jsou ochotni podpořit setrvání Renaultu v F1 a jeho týmu přiznat nárok na finanční odměnu pro historicky důležité a významné týmy.

Francouzská automobilka zvažuje své další účinkování v F1, protože v současnosti se jí účast v královně motorsportu nevyplácí. Když Renault rušil svůj tovární tým, spoléhal se na spolupráci s Red Bull Racingem a příjmy od několika zákazníků. To však bylo ještě v době, kdy se závodilo s motory V8 s jednodušším KERSem a téměř zmrazeným vývojem. Nyní potřebuje financovat náročný vývoj složité hybridní pohonné jednotky s turbem a postupně přišel o Williams, Caterham i Lotus.

V současnosti má jen dva zákazníky - Red Bull Racing a jeho sesterský tým, Scuderii Toro Rosso. Navíc, Red Bull má smlouvu s Infiniti a nápisy Renault se kvůli tomu přesunuly na méně viditelná místa monopostů. Náklady proto začaly výrazně převyšovat výnosy a vedení automobilky usoudilo, že musí změnit směr.

Ve hře je úplný odchod z F1 i zcela opačná cesta - posílení svého programu, investice, obnovení vlastního týmu, závodění v tradičních barvách automobilky a zároveň získání příjmů od sponzorů a za umístění týmu v poháru konstruktérů. A Ecclestone jim už zřejmě přislíbil i podíl na odděleném balíku peněz, o který se nyní dělí pouze Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes a Williams.

"Ano, pokud přeberou Lotus a udělají to, co Mercedes a Red Bull, tak by to tak jistě bylo. Uvažovali o možnosti převzít Lotus, takže určitě mají volnou cestu a my je rádi uvítáme na palubě."

VC Číny - Renault - Vitaly Petrov

Cyrila Abiteboula, šéfa Renault Sport F1, takový postoj těší.

"Jakékoliv finanční uznání hodnoty Renaultu v F1 nejen jako dodavatele motorů ale speciálně také jako týmu, je určitě vítanou pomocí. Formule 1 není jen o penězích, musíte si dokázat poradit s mnoha překážkami, ale peníze jsou beztak nezbytné. Vyjádření jako tohle od Bernieho jsou proto určitě pozitivní. Máme nulový zájem o setrvání v současné situací a být dál pouze do počtu. Vzhledem k naší historii v tomhle sportu musíme patřit mezi absolutní špičku."

V současnosti rozděluje Formula One Management 50 % příjmů Formule 1 mezi týmy na základě umístění v poháru konstruktérů a dalších 15 % putuje na základě individuálních smluv na bankovní konta pěti výše zmíněných úspěšných týmů. Lví podíl si berou Ferrari a Red Bull. Tovární Renault by se měl k této skupině přidat na základě svého historického přínosu, v F1 je téměř nepřetržitě od roku 1977, přičemž tovární tým měl v letech 1977 až 1985 a 2002 až 2010.