Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Kam se poděly pneumatiky?

 Kam se poděly pneumatiky?

Red Bull vysvětlil včerejší selhání

Obrovské rozčarování Daniela Ricciarda z obsazení až druhého místa ve Velké ceně Monaka snad netřeba připomínat. Ricciardo byl na čele závodu s pohodlným náskokem k absolvování poslední zastávky v boxech, ale když se objevil v boxové uličce, mechanici ještě neměli připraveny pneumatiky. Šéf Red Bull Racingu vysvětlil, jak mohlo dojít k takovému selhání. Součástí vysvětlení jsou malé garáže uprostřed městského okruhu a usychající asfalt, kvůli kterému se hledalo místo pro tři typy slicků a dva typy pneumatik na mokrou trať.

"Tady v Monaku je to tak, že na boxovou zídku se jde nahoru po schodech a do garáže dolů po schodech a pneumatiky se zahřívají v garáži i za ní. Naneštěstí, sada, kterou jsme mu chtěli dát, nebyla po ruce. Měli jsme ji až v zadní části garáže. Zmatek nastal, protože jsme pro něj původně měli připraveny měkké pneumatiky. Když se rozhodlo o změně, super-měkké pneumatiky byly v zadní části naší garáže. Nebylo možné dostat je na vůz včas, což nás nakonec stálo asi tak 10 sekund," vysvětlil Christian Horner.

"Daniel i navzdory tomuto zdržení vyjel vedle Hamiltona, což svědčí o tom, jaké dobré poslední kolo měl Daniel a jaké pomalé bylo Lewisovo. Celý tým je zdrcený, že jsme takto přišli o vítězství."
 
Po závodu se s tím už samozřejmě nedalo nic dělat, pouze se Ricciardovi omluvit.

"Jsme tým a vyhráváme i prohráváme společně a jediné, co můžeme udělat, je omluvit se Danielovi, že jsme se dnes o něj nepostarali dost dobře. On udělal všechno správně. V sobotu jsme získali pole position a během závodu jsme vše ostatní udělali dobře včetně zastávky kvůli přechodným pneumatikám, což byla dobrá volba před přechodem na slicky. Bohužel jsme doplatili na chybu v komunikaci mezi boxovou zídkou nahoře a lidmi dole pečujícími o pneumatiky."