Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Norisring - letos o jednu velikost menší

Norisring - letos o jednu velikost menší

Zvláště očividná byla letos nepřítomnost VIP.

Abychom si správně rozuměli: Speedweekend na Norisringu představuje pořád ještě německou jedničku, která se co do popularity vyrovná i Ecclestoneově velké ceně Formule 1. Tribuny kolem pamětného Reichsparteigsgelaende byly i letos výborně zaplněné (i když se o to z velké části postarali různí výrobci, kteří svým zaměstnancům a klientům nabídli zajímavý zážitek) a fandům se dostalo na trati i mimo ni nejedné kratochvíle. Ani na obrovské obrazovky přenášející ME ve fotbale a volbu "Miss Norisring" oragnizátor nezanevřel.

A přesto nepůsobilo depo jezdců Norisringu tak, jako jindy. Autor jezdí na tento klasický podnik u Nuernbergu již 30 let, letos mu ovšem všechno připadalo být jaksi o "jednu velikost menší". Hlavním důvodem pro tento dojem byl poloprázdný paddock. Zúčastněné třídy (s výjimkou DTM) se totiž musely vypořádat s drastickým úbytkem startujících: Formulí 3 bylo na Norisringu před rokem bezmála čtyřicet a jejich počet se smrskl na polovinu. Také pohárových Audi TT byly jen dvě desítky a nejhůře se dařilo Porsche-Cupu, kde se sešlo jen tucet vozů. Velkohubě ohlášená přehlídka historických závodních vozů "Norisring Classic" se vyklubala v krátkou show deseti z velké části "okoukaných" sporťáků, které se všechny vešly do jediného stanu.

Zvláště očividná byla letos nepřítomnost "osobností", kterými se to jinak kolem Norisringu jen tak hemží. Důvodem byl z části historický podnik v Goodwoodu, kam všechny automobilky vyslaly své "hvězdy minulosti".

Suma sumárum: víkend na Norisringu byl opět výborný a jeho návštěva se dá jen a jen vřele doporučit - mohlo ale být více. Členi pořádajícícho MCN mi neoficiálně potvrdili, že pro příští rok pracují na sloučení podniku DTM s
Motivace: DTM prezentovala pohár mistra.Abychom si správně rozuměli: Speedweekend na Norisringu představuje pořád ještě německou jedničku, která se co do popularity vyrovná i Ecclestoneově velké ceně Formule 1. Tribuny kolem pamětného Reichsparteigsgelaende byly i letos výborně zaplněné (i když se o to z velké části postarali různí výrobci, kteří svým zaměstnancům a klientům nabídli zajímavý zážitek) a fandům se dostalo na trati i mimo ni nejedné kratochvíle. Ani na obrovské obrazovky přenášející ME ve fotbale a volbu "Miss Norisring" oragnizátor nezanevřel.

Motivace: DTM prezentovala pohár mistra.

Audi prezentoval tradičně svůj (tohoto roku poražený) prototyp z Le Mans.

Hlavním tématem v paddocku DTM byla tato akce Ekstroema, při které Švéd "sestřelil" Wickense a Vietorise.

Fandové nemuseli na přimé přenosy z ME ve fotbale zanevřít.

Nedaleko závodní dráhy je i fotbalový stadion druholigového 1. FCN a hala prvoligových hokejistů.

Norisring sice nemá jako Baku za kulisu starý hrad, Hitlerova kamenná tribuna by ovšem také mohla vyprávět...

Apropos tribuny: roku 2016 žijeme v permanentním strachu před teroristickým útokem a ráno policie všechno pokud možno pečlivě prohledala. Danke, Frau Merkel!

Stan několika historických sportovních vozů třídy "Norisring Classic".

Takhle prázdno již nebylo na Zeppelinfeldu a kolem něj hodně dlouho...

Pořadatel nabídl vedle módních přehlídek i...

 ...volbu MIss Norisring.

 Na Norisringu, jediném "městském" okruhu Německa, se začalo závodit hned po válce.

Porada pilotů Audi, Mortary a Ekstroema před závodem. Švéd nakonec "odstranil soupeře z cesty" a Ital sobotní závod vyhrál!


 Robert Wickens se tomu nestačil divit...

Daniel Juncadella předvádí, jak těsně se dá driftovat až k betonové zdi.

Herbert Schnitzer, zakladatel stejnojmenné ladičské firmy BMW, dal Norisringu přednost před Goodwoodem.

Fandům byly nabídnuty početné rozhovory a setkání s jezdci.

Bývalý pilot F1 Lucas di Grassi hostoval v poháru Audi TT a vyhrál.

Motorsport je také o tom, pěstovat důležité vztahy. Hvězda F4 Sophia Floerschová to dobře ví a byla se na Norisringu ukázat.

Marco Wittmann je po jeho "domácím" podniku lídrem tabulky DTM.

Mohou se plné tribuny příští rok těšit na kooperaci DTM a ADAC-GT-Masters..?