Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Šéfové týmů se pokusí zjednodušit pravidla

Šéfové týmů se pokusí zjednodušit pravidla

Chtějí přehodnotit omezení komunikace s jezdcem.

Ve čtvrtek se v Ženevě setká Strategická skupina F1 (FIA, FOM, Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren a Force India) a kromě zavedení halo se bude hovořit i o potřebě zjednodušit pravidla. Ta by možná potřebovala celkové zeštíhlení, ale debata se nejspíš bude týkat hlavně omezení radiokomunikace mezi jezdcem a týmem během závodu.

Původní myšlenkou za zavedením omezení bylo zakázat inženýrům radit jezdcům, jak ideálně projíždět některými úseky, ale nyní se už rozdávají tresty i za to, že inženýr jezdci pomůže odstranit problém s převodovkou nebo hydraulikou. Jak se ukázalo, ani jezdci a inženýři si nejsou jisti, co vše je vlastně dovoleno, tak jak to mají vědět fanoušci?

"Myslím, že potřebujeme pravidla postavena na zdravém rozumu, ale nevím, jestli v F1 nějaký je," obává se Christian Horner, šéf Red Bullu. "Například ta situace s vysílačkou Jensona Buttona (v Maďarsku). Nevím, co přesně bylo řečeno, ale jednoznačně jsme přeregulováni a děláme tento sport pro fanoušky příliš složitým. Podle mě potřebujeme být tak prostí, aby se mohl bavit i příležitostný divák a rozuměl tomu, co se děje. Nemůžeme být přeregulováni."

Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari, souhlasí: "Ano, jednoznačně potřebujeme z pravidel odstranit všechny šedé zóny. Pokud někde máte šedou zónu, nikdy neznáte správný směr a začnete jít najednou doleva i doprava. Náš prezident (Sergio Marchionne) o tomhle mluvil už před rokem. Jasně řekl, že jsme příliš komplikovaní. Sportu by prospěla jasná a jednoduchá pravidla."