Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Grosjean by rád změnil systém modrých vlajek

Grosjean by rád změnil systém modrých vlajek

V Německu kvůli Vettelovi zbytečně ztratil 2.6 sekundy.

Romain Grosjean navrhuje změnu v pravidlech týkajících se modrých vlajek, kterými stevardi jezdce vyzývají, aby se nechali mnohem rychlejším soupeřem předjet o kolo. Jistě to souvisí i s kritikou, kterou jeho týmový kolega, Esteban Gutiérrez, sklidil po posledních dvou závodech. Po Německu nebyl s jeho počínáním na trati spokojený Daniel Ricciardo, v Maďarsku mu Lewis Hamilton dokonce ukázal vztyčený prostředníček a stevardi udělili penalizaci. Grosjean má pro problémy svého méně zkušeného kolegy pochopení, protože sám respektováním modrých vlajek nejednou přichází o spoustu času. Nespravedlivé situace vznikají, když se na trati setká jezdec v rychlém voze na starších pneumatikách a jezdec v pomalejším voze, ale už po výměně pneumatik.

"Když se za nás dostanou na nových, nebo prostě jen stejných pneumatikách, tak jsou jednoduše rychlejší a není co řešit," vysvětluje jezdec Haasu. "Ale když se podíváte na příklad (z VC Německa), kdy Vettel za mnou jezdil o dvě desetiny sekundy rychlejší kola, protože měl už staré pneumatiky a já jsem jel na super-měkkých, tam by mu trvalo asi tak 10 kol, než by se dostal do dvou sekund za můj vůz. Pár kol jsem jezdil před ním, pak jsem dostal varování od (závodního ředitele) Charlieho (Whitinga) a zpomalil. Na jediné rovince jsem přišel o 2.6 sekundy. To je hodně času.

Ideální by bylo mít pro modré vlajky systém, který by sledoval rozdíl v rychlosti vozů. Pokud je vůz vzadu o sekundu rychlejší, je v pořádku uhnout jakmile se přiblíží na 2 sekundy. Jenže pokud je rychlejší pouze o 2 desetiny sekundy, tak ho při dvousekundovém rozdílu… Vidíte vůz ve zpětných zrcátkách a vidíte, že je ještě velmi daleko a nepřibližuje se, takže se sami sebe ptáte, proč ho máte pustit vpřed.

Problémem je, že každá taková situace je jiná a je složité na to dohlížet. Podle mě by bylo lepší zmenšit hranici (kterou musí o kolo rychlejší jezdec dosáhnout, aby stevardi vytáhli modré vlajky), ale teď je to prostě tak, že když vidíte modré vlajky, máte méně než jedno kolo, abyste jezdce za sebou pustili před vás."