Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Verstappen o mezitýmovou režii nežádal…

Verstappen o mezitýmovou režii nežádal…

… a Kvjat neuhnul.

Souboje nejrychlejších jezdců na světě v nejrychlejších vozech na světě jsou fascinující samy o sobě, ale ani trochu neuškodí, když jsou okořeněny nějakým příběhem. V případě dnešního souboje Daniila Kvjata a Maxe Verstappena je to příběh mladého kluka, kterému se možná na konci sezony zhroutí svět a ještě mladšího kluka, který nyní jezdí v jeho voze. Verstappen v evidentně rychlejším voze třikrát zaútočil a Kvjat ve voze menšího z týmů Red Bullu třikrát ubránil. Ani jednou si nenechali centimetr navíc a jednou musel Verstappen vyjet daleko za obrubník, což při závodění v blízkosti bariér určitě nepotěšilo boxovou zídku Red Bull Racingu. Po souboji byl Kvjat upozorněn, že jeho hlavním soupeřem je Alonso, ale pozice se neměnily a Verstappen o mezitýmovou režii ani nežádal.

"Ne, měl jsem se vpřed dostat vlastními silami," řekl Verstappen, od kterého jsme si ale po vystrčení mimo trať vyslechli stručnou stížnost. "V jednu chvíli to byl velmi intenzivní souboj, na chvíli jsem byl mimo trať. Ztráceli jsme hodně času a po tak špatném startu jsem byl samozřejmě rozčarovaný."

Kvjat potvrzuje, že žádnou žádost o puštění Verstappena nedostal. V závěru závodu ho ale musel pustit, když vracel pozici Pérezovi.

"Ani omylem," řekl ruský jezdec. "Mohli jste vidět, že když jsem se snažil předjet Péreze, měl jsem to velmi těžké, protože na konci rovinek byl mnohem rychlejší. Zkusil jsem to velmi pozdním brzděním, ale v sedmé zatáčce jsem se dostal čtyřmi koly mimo trať. Max ho také předjel a já jsem ho musel nechat jet, když jsem vracel pozici Pérezovi, jinak bych dostal 10 sekundovou penalizaci."

Verstappen nemůže být spokojený se svým startem, který byl pomalý a kvůli kterému téměř kolidoval s neovladatelným vozem Nica Hülkenberga. Na kolizi se nepřímo podílel, protože Hülkenberg i Sainz startovali za ním a vyhýbali se jeho pomalému vozu. Aspoň se mu ale podařilo minimalizovat škody.

"Když vezmu v úvahu start, dosáhli jsme maximum. Bylo to těžké, protože pokud jste za někým zůstali tři, čtyři kola, zničili jste si pneumatiky. V čistém vzduchu to bylo fajn a nebyl problém dávat pozor na pneumatiky, ale bohužel jsem takových kol neměl moc.