Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Velká cena Singapuru pohledem Pirelli

Velká cena Singapuru pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Singapuru – závod

patnáctý závod z jednadvaceti

Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál v Singapuru se dvěma zastávkami

Mix strategií se dvěma a třemi zastávkami přinesl na okruhu Marina Bay napínavé finále závodu

Testování plášťů pro rok 2017 pokračuje v tomto týdnu na Paul Ricard s Mercedesem, který bude zkoušet mokrou směs

Marina Bay, 18. září 2016 – Jezdec Mercedesu Nico Rosberg vyhrál Velkou cenu Singapuru, při které hned po incidentu na startovní čáře vyjel safety car a ovlivnil tak strategie řady závodníků. Singapur je typem závodu, který se většinou vyhrává z pole position a letos tomu nebylo jinak. Rosberg se ujal vedení šampionátu.

Tři jezdci využili safety car k předčasné návštěvě boxů. Red Bull byl jediným týmem v top 10, který odstartoval na superměkkých pneumatikách, zatímco ostatní jezdci v nejlepší desítce zvolili rychlejší ultraměkkou směs. Nicméně, Daniel Ricciardo nebyl schopen zajet delší první stint než jeho nejbližší soupeři, čímž přišel o teoretickou výhodu odolnějších pneumatik.

V závěrečné fázi závodu zvolil Mercedes takovou strategii pneumatik, aby se Lewis Hamilton dostal před Ferrari Kimiho Räikkönena a obsadil tak třetí místo na stupních vítězů. Ricciardo přezutí na superměkkou směs taktéž oddaloval; v jednom okamžiku stáhl ztrátu na Rosberga o tři sekundy na kolo, čímž udělal finále závodu mnohem napínavější. Nicméně, pilot Mercedesu se skálopevně držel své strategie dvou zastávek a dojel si pro vítězství.

Sebastian Vettel odstartoval z posledního místa a za pomoci strategie měkká-ultraměkká-ultraměkká dojel do cíle pátý. Jinou alternativní strategii pomocí měkkých pneumatik zvolil Sergio Perez z týmu Force India. Mexičan odstartoval závod na ultraměkké směsi, ale po vyjetí safety caru přezul na měkké pneumatiky a následně přezouval ještě jedenkrát, opět na měkké. Skončil na bodované pozici.

Tento týden 21. – 22. září pokračuje Pirelli s testováním mokrých pneumatik pro rok 2017 na francouzském okruhu Paul Ricard za účasti Mercedesu a jeho upraveného vozu, který bude simulovat předpisy pro příští rok.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Singapur potvrdil svůj status nejtěžšího závodu sezóny, jak z pohledu jezdců a vozů, tak i z pohledu pneumatik. Po noční bouřce jsme pozorovali neobvyklý vývoj teplot na trati. Od začátku závodu jsme viděli několik různých strategií, jejichž prostřednictvím se týmy snažily bojovat o stupně vítězů. Jedním z vrcholů závodu byl postup Sebastiana Vettela startovním polem z posledního místa, k čemuž mu pomohla odvážná strategie. Na samém konci závodu vygradovalo soupeření taktik se dvěma a třemi zastávkami.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Měkká Superměkká Ultraměkká
První VER 1:49.050 RIC 1:47.187 VET 1:47.345
Druhý HAM 1:49.263 HAM 1:47.752 RAI 1:48.204
Třetí RAI 1:50.049 VER 1:49.720 SAI 1:50.532

Nejdelší stint závodu:

Měkká 36 kol Perez
Superměkká 24 kol Kvyat
Ultraměkká 24 kol Wehrlein

Pravdometr: Pro tento závod na 61 kol jsme předpovídali, že vítězná strategie o třech zastávkách by mohla být teoreticky tou nejrychlejší, ale Nico Rosberg přezouval pouze dvakrát; odstartoval na ultraměkkých, v 16. kole nazul opět ultraměkké a ve 34. kole přešel na měkké.
 
obrázky v plné velikosti: 01, 02