Pirelli se připravuje na Velkou cenu Španělska
						
							Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.
Velká cena Španělska – preview
 pátý závod z dvaceti 
							 Barcelona, 12. – 14. května 2017 
 
    
        
Milán, 8.květen 2017 - Poprvé v letošní sezóně Pirelli přínáší tři nejtvrdší směsi: P Zero Orange (tvrdá), P Zero White (střední) a P Zero Yellow (měkká). Na okruhu v Barceloně se pneumatiky musí vyrovnat s notoricky známými vysokými nároky způsobenými nejen slavnými dlouhými a rychlými zatáčkami, ale i abrazivním povrchem a pravděpodobně také teplým počasím. Okruh v Barceloně znají týmy pravděpodobně nejlépe. Letos zde již dvakrát proběhlo testování, ale také se hodně změnilo od poslední návštěvy před více než dvěma měsíci.
Tři nominované směsi: 
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Tvrdá směs (oranžová)
Okruh z pohledu pneumatik:
Týmy přináší nejnovější nastavení, které může oproti testování změnit chování pneumatik.
Při testech byl rozdíl v časech mezi střední a měkkou směsí více než 1,5 sekundy.
Levá přední pneumatika je zatěžována nejvíce.
Více než jeden pit stop je pravděpodobně způsoben tradičním vysokým opotřebením.
Týmy mají vysokou přítlačnou sílu a pneumatikám tak přidávají vertikální i boční zatížení.
V úterý a ve středu po Velké ceně pokračuje program testů Pirelli pro rok 2018 s monoposty Renault a Toro Rosso.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velká cena Španělska je posledním závodem, kde mají všechny týmy určeny stejné sady pneumatik. Od Monaka se týmy a piloti sami rozhodují, jaké množství každé směsi nominují. Zatímco okruh v Barceloně je známým místem, nově vylepšená aerodynamika vozů znamená v porovnání s testy zvýšení výkonu, ale i úrovně opotřebení pneumatik mohou být vyšší. Kromě toho můžeme očekávat i teplejší počasí než v únoru ”.
Co je nové?
Tvrdá směs je nominována poprvé v letošní sezoně.
Naposledy mají týmy totožné rozdělení pneumatik: sedm sad nejměkčích směsí, čtyři sady středních směsí a dvě sady nejtvrdších.
Mnoho týmů přiveze do Barcelony nastavení “B”, od několika vylepšení až po kompletní redesign – v závislosti na týmu.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Španělsku:
22,5 psi (přední) a 20 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Tvrdá směs (oranžová)
Okruh z pohledu pneumatik:
Týmy přináší nejnovější nastavení, které může oproti testování změnit chování pneumatik.
Při testech byl rozdíl v časech mezi střední a měkkou směsí více než 1,5 sekundy.
Levá přední pneumatika je zatěžována nejvíce.
Více než jeden pit stop je pravděpodobně způsoben tradičním vysokým opotřebením.
Týmy mají vysokou přítlačnou sílu a pneumatikám tak přidávají vertikální i boční zatížení.
V úterý a ve středu po Velké ceně pokračuje program testů Pirelli pro rok 2018 s monoposty Renault a Toro Rosso.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velká cena Španělska je posledním závodem, kde mají všechny týmy určeny stejné sady pneumatik. Od Monaka se týmy a piloti sami rozhodují, jaké množství každé směsi nominují. Zatímco okruh v Barceloně je známým místem, nově vylepšená aerodynamika vozů znamená v porovnání s testy zvýšení výkonu, ale i úrovně opotřebení pneumatik mohou být vyšší. Kromě toho můžeme očekávat i teplejší počasí než v únoru ”.
Co je nové?
Tvrdá směs je nominována poprvé v letošní sezoně.
Naposledy mají týmy totožné rozdělení pneumatik: sedm sad nejměkčích směsí, čtyři sady středních směsí a dvě sady nejtvrdších.
Mnoho týmů přiveze do Barcelony nastavení “B”, od několika vylepšení až po kompletní redesign – v závislosti na týmu.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Španělsku:
22,5 psi (přední) a 20 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
| P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
| Austrálie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Rusko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
| Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
| Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
| Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | 

							Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

11.05. 2017