Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Stewartovi kritika Halo připomněla 60. léta

Stewartovi kritika Halo připomněla 60. léta

Postup v bezpečnosti by neměl být kritizován.

Halo je obecně nepopulárním příspěvkem k bezpečnosti jezdců F1, ale Jackie Stewart dal v rozhovoru s webem Motorsport dohromady pár argumentů pro jeho zavedení.

"Já to vidím tak, že pokud můžete zachránit život, a kdyby někteří z těchto lidí... Kdyby museli jít na tolik pohřbů jako já, vyronili tolik slz jako já a viděli umírat tolik přátel jako já... Jenže to skončilo díky pokroku v technologiích," řekl muž, který v 60. a 70. letech vybojoval tři tituly mistra světa a v nebezpečných vozech F1 přežil devět let.

"Obávám se, že vám o Halo neřeknu nic negativního. Četl jsem mnohé příspěvky od lidí, kteří psali věci jako tímto pro mě formule 1 končí, už se nebudu koukat, takhle by to nešlo. Připomínají mi lidi, kteří kdysi říkali: Jackie Stewart se chystá zabít motorsport kvůli bezpečnosti tratí. Podle mě musíte bezpečnost posouvat tak vysoko, jak se jen dá. A myslet si, že to zničí F1... Moderní závodní přilby byly kritizovány, protože kvůli nim už jezdci nevidíme do tváře.

Halo je podle mě důležité, protože Henryho Surteese zabilo kolo z jiného vozu. A to se může přihodit kdykoliv. Byla to jen nešťastná shoda náhod? Ale proč spoléhat na štěstí? A lidé tlachající o tom, že když F1 byla velmi nebezpečná a každý si musel dávat pozor, tak jezdci ještě byli praví muži, říkají kraviny. Závodníci jsou stejní od dob Nuvolariho a Caraccioly a jejich předchůdců. Rozdíl je pouze v tom, že když velká nehoda neznamená, že někoho zabijete, dává vám to více volnosti."