Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Další pochybnosti o pravidlu jedné sady pneumatik

Další pochybnosti o pravidlu jedné sady pneumatik

Není vlastně jasné, kdy se mohou měnit.

Lidé zodpovědní za dodávky pneumatik týmům formule 1 volají po vyjasnění pravidel ohledně jediné sady pneumatik na kvalifikaci a závod ještě před startem sezóny.

Již minulý týden technický šéf Toyoty Mike Gascoyne poukázal na to, zda je možné považovat prohození kol z levé na pravou stranu za výměnu pneumatik.

Šéf Bridgestonu Hisao Suganuma dokonce prohlásil, že se současnou úrovní výkladu nelze sezónu zahájit.

"FIA musí nám i Michelinu podrobně vysvětlit, nebo se musíme zeptat týmů, aby nám situaci vyjasnily," řekl Hisao Suganuma.

Pilot si může nechat vyměnit pneumatiku v případě defektu. Ne však na základě obavy o jeho bezpečnost v případě významného poškození pneumatik, které může vyústit v defekt.

"Jedno probrždění může zapříčinit vibrace, které mohou jezdce ohrozit. Pokud taková situace nastane, můžeme nechat pneumatiku vyměnit?

A když se nejedná o defekt, ale plášť pneumatiky je poškozen, to je velmi nebezpečné. Nejde ale o defekt.

Podle pravidel nelze pneumatiku vyměnit, pokud z ní neuniká vzduch. Pokud ale budeme pokračovat v jízdě, pak může defekt velmi snadno přijít. Myslím, že to je nebezpečné, ale kdo to posoudí?"

Jezdci budou moci také vyměnit pneumatiky v případě, že najeli na trosky, kterým se nedalo vyhnout.

"Tím si také nejsem jist, co je to nevyhnutelné trosky? Když si pilot myslí, že najel na trosky, může vyměnit pneumatiku? Je potřeba souhlas sportovního komisaře? Je potřeba kontrolní video?"