Novinky

  • 12.01.2022 Good Za tým Charouz bude ve F2 jezdit Cem Bölükbaşı

  • 05.01.2022 Neutral Otmar Szafnauer, dosavadní šéf týmu, opouští stáj Aston Martin

  • 28.12.2021 Good Ferrari podle Binotta nebude určovat týmovou jedničku.

Facebook Instagram

V sauně čekám závod s jediným pitstopem

V sauně čekám závod s jediným pitstopem

Josef Král pro FORMULE.CZ před VC Malajsie

Čeká nás Velká cena Malajsie, a to zřejmě vůbec poslední. Sepang, to byl vždycky boj s vysokými teplotami a vlhkostí vzduchu. Na něj se důkladně chystají jezdci i týmy.

Piloti se s těmito extrémními podmínkami vyrovnávají tím, že do země cestují o něco dřív, aby měli delší čas na aklimatizaci. Připravují se i fyzicky, například tréninkem v sauně nebo ve speciálních komorách. Současně používají zvláštní přípravky, které tělo podchlazují. Po jízdách pak podstupují koupel ve vanách s ledem. Alfou a omegou všeho je ale patřičná fyzička, nabíraná hlavně v zimní přestávce.

Také auta procházejí úpravami. Budou mít třeba zvětšené průduchy k brzdám a chladičům. Mercedes a Williams mají dokonce k dispozici speciální žraločí ploutev, která má jakýsi komín, odvádějící vzduch nahoru. Tímto způsobem se nejen vůz ochlazuje, ale současně se zvyšuje efektivita předního křídla. Je ale sporné, jestli ji použijí. Sepang je totiž relativně rychlý okruh, takže by s tím možná mohli trochu zápolit.

Nedokážu přesně říct, jestli se pojede na jeden pitstop. Tipnul bych si, že ano. Pirelli teď staví pneumatiky, které tolik nedegradují. I když u nich dochází k menšímu propadu, vydrží cokoliv. Spíše je tu otázka bezpečnosti, a tu se stáje budou snažit zodpovědět během pátečních tréninků. Aby se jim nestalo něco podobného, co Ferrari v Silverstone.

Myslím si, že Red Bull už nebude tak silný jako v Singapuru, pokud ovšem nebude panovat výrazně proměnlivé počasí. Takže mým favoritem je opět Mercedes a Ferrari by taky nemuselo být úplně marné. Aspoň doufám. Nicméně všichni jsme tušili, že v Singapuru mělo zřejmé největší příležitost, kterou promarnilo. Tady ji bude mít znovu, jenže už o hodně menší.

Ještě pár slov k hojně diskutované výměně u Toro Rosso. Kvjatův odchod je podle mě způsoben tím, že tým má podepsaný kontrakt s Hondou a jeho politika se vlivem měnících se interních tlaků a zájmů orientuje jiným směrem. Z tohoto úhlu pohledu to s Daniilem pro zbytek sezony podle mě nevypadá moc dobře. Jiná věc je příští rok. Sainz, jak známo, jde jinam, a i kdyby Gasly zůstal, pořád je tu jedno volné místo. A Kvjat bude patřit mezi horké kandidáty na něj. Nezdá se mně totiž, že by bylo Toro Rosso tak radikální a nasadilo dva nováčky.