reklama

Novinky

  • 23.05.2018 Neutral Český tým Bohemia Energy racing nastoupí o tomto víkendu do dvanáctihodinovky v Imole

  • 23.05.2018 Good Brazilec Rubens Barrichello, dvojnásobný vicemistr světa, slaví 46. narozeniny

  • 22.05.2018 Neutral Šéf F1 Carey údajně jednal o možnosti pořádat VC Německa v Berlíně.

Facebook Instagram
reklama
reklama

Z Force India nebude Force One

Z Force India nebude Force One

Důvodem je zkratka

Tým Force India už na začátku roku potvrdil, že uvažuje o změně jména. Projekt založený na VC Indie, indických sponzorech a indických fanoušcích v podstatě ztroskotal a ani vztahy majitele týmu a jeho rodné země momentálně nejsou nejlepší, protože se před soudy bude muset bránit obviněním z finančních podvodů. Týmu se ale přesto daří dobře, letos si našel nového velkého hlavního sponzora BWT, který dal vozu růžovou barvu, a s náskokem obhájil čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Je načase zbavit se indické vlajky i jména, přičemž ve Velké Británii již bylo rezervováno jméno Force One. Sportovní ředitel týmu stručně vysvětlil, proč se tým nakonec takto jmenovat nemůže.

"Lidé z F1 si myslí, že by se to snadno mohlo začít zkracovat na F1," řekl Otmar Szafnauer.

Formule 1 si zkratku F1 pečlivě chrání a k přejmenování týmu je potřeba souhlas jejího vedení. V opačném případě by tým přišel o miliony amerických dolarů, které budou Force India příští rok vyplacené jako odměna za letošní umístění v Poháru konstruktérů.

Zatímco vymyslet nové dobré jméno asi nebude až takový problém, zaměstnanci s obavou sledují dění kolem majitele týmu. Vidžaj Mallya byl tento týden informován, že britský soud v prosinci posoudí žádost Indie o jeho vydání. Pokud bude Mallya v Indii shledán vinným, může se jeho podíl v týmu dostat do rukou někoho, kdo ho bude chtít rychle zpeněžit. To by ale jistě nějaký čas trvalo a tým se připravuje na příští sezonu s cílem obhájit 4. místo. První tři týmy dohnat nedokáže, i kdyby se jejich vývoj zastavil, zato ale musí počítat s útokem bohatších týmů ze středu pole, McLarenu a Renaultu.

"Nemůžeme soupeřit s obrovskými rozpočty továrních týmů, ale z toho, co máme, využíváme maximum. Udržet si čtvrté místo bude výzva, ale na naší straně je stabilita všech oblastí technického týmu a velmi silná jezdecká dvojice, takže jsme odhodláni dokázat to," řekl Mallya.

Szafnauer se vyjádřil i k aktuálnímu tématu budoucnosti motorů. Většině automobilek a jejich velkým týmům se nelíbí plán F1 na cílené zmenšování rozdílů mezi motory a díky Force India už mají i podporu z řad menších stájí. Můžeme hádat, zda Force India náhodou nedoufá, že její dodavatel Mercedes by s volnějšími pravidly opět dokázal postavit dominantní pohonnou jednotku.

"Měli bychom chtít, aby rychlost ovlivňovalo více věcí. Neměli bychom pohonné jednotky zjednodušit natolik, aby byly stejné nebo téměř stejné. Proč z F1 odstranit motorový faktor?" ptá se Szafnauer.

"Nechápu. Můžeme utratit 100 milionů na tříleté kontrakty jezdců, nebo můžeme utratit 99, to je naše věc. Proč bychom dávali jezdci 100 milionů? Jediným důvodem je, že se tak dá získat výhoda. A proč můžeme utratit desítky i stovky milionů za aerodynamiku? Protože i tím se dá získat výhoda. Takže proč zjednodušovat motory? Vždyť ty mají být součástí vzorce. Má to být o jezdci, aerodynamice a motoru a vyhraje tým s nejlepší kombinací. Pokud ze vzorce odstraníte motor, dosáhnete pouze toho, že zbývající dvě věci budou ještě významnější. A to by podle mě nebylo správné, protože tohle je F1."

reklama
reklama

Komentáře ke článku