Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Zájem o F1 loni vzrostl

Zájem o F1 loni vzrostl

Na sociálních sítích stoupá raketovým tempem

F1 v prvním roce platnosti nových technických pravidel a zároveň pod jiným majitelem, společností Liberty Media, zaznamenala růst divácké základny. A to jak v oblasti TV a digitálních služeb, tak na sociálních médiích.

Kumulativním součtem na dvaceti nejdůležitějších trzích dospěli statistici k televizní sledovanosti na úrovni 1,2 miliardy diváků, což představuje meziroční zvýšení o 6.2 %.

Všechny čtyři nejdůležitější trhy, Německo, Brazílie, Itálie a Velká Británie, zaznamenaly růst sledovanosti. Nejvíce vzrostla v domovině Ferrari (+19,1 %), následují Brazílie (+13,4 %), Británie (+3,9 %) a Německo (+0,9 %). Velkého pokroku se podařilo dosáhnout také v Číně (+42,2 %), Švýcarsku (+14,3 %) a v Dánsku (+14,1 %). Těžko si nevšimnout, že strategicky důležitý trh USA se nedostal ani do top 4 a ani mezi ty nejrychleji rostoucí.

Sledovanost závodů se zastavila na 603 milionech diváků, u přímých přenosů vzrostla o 1 % a nahoru šla i při trénincích a kvalifikacích.

Počet fanoušků nejlépe odráží statistika unikátních diváků. Podle analýzy si v roce 2017 F1 v televizi alespoň jednou pustilo 325,3 milionu lidí. Je třeba zdůraznit, že od roku 2010 je to poprvé, co tento ukazatel meziročně neklesl. Pokles v posledních letech znepokojoval majitele týmů i sponzory, takže náznak obratu je velmi dobrou zprávou. Na nejklíčovějších trzích dosáhl růst pouze 2.4 %, ale například v Mexiku (+22,6 %), v Itálii (+16,7 %) a také v USA (+13 %) to bylo podstatně více.

Největším televizním trhem zůstává Brazílie, kde bylo napočítáno 76 milionů (unikátních) diváků, nicméně zde došlo k meziročnímu poklesu o 1,8 %. Možná repríza rozloučení Felipeho Massy už nelákala tak jako premiéra. Letos ale nebude na startu ani jeden brazilský jezdec.

Raketový nárůst zájmu zaznamenala sociální média. Oficiální účty F1 na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube mají dohromady 11,9 milionu sledovatelů, což je oproti roku 2016 nárůst o 54,9 %. To z F1 udělalo vítěze kategorie sportovní značka s nejrychlejším růstem v oblasti sociálních médií. Ale jedním dechem je třeba dodat, že v reálných číslech má šampionát, po letech ignorování této oblasti Berniem Ecclestonem, zřejmě stále co dohánět. Za zmínku stojí, že i na druhém místě se umístila motorsportu, mladá Formule E.

Počet unikátních návštěvníků oficiální webové stránky a uživatelů aplikace F1 přesáhl 124 milionů, což znamená meziroční zvýšení o 7,5 %. Zde byly nejúspěšnější závody v Číně (+35,6 %), Singapuru (+26,7 %) a v USA (+19,8 %).