Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Ricciardo neví, co víc mohl udělat

Ricciardo neví, co víc mohl udělat

Red Bull: Na vině je opět Renault

Red Bull přijel do Barcelony s velkým souborem aerodynamických novinek, ale po dnešní kvalifikaci budou muset oba jeho jezdci startovat až z třetí řady. Udělal snad Red Bull chybu a nové deflektory, bočnice a podlaha nefungují podle představ? Naopak, Max Verstappen je s nimi spokojený a opět ukazuje prstem na motor a jeho výkon.

"Máme více přítlaku, vpředu i vzadu. To jsme chtěli," řekl Nizozemec, jenž si vybojoval pátou startovní pozici. "Nemyslím si, že by přední nebo zadní přítlak byly naším problémem, ale obecně platí, že čím ho je více, tím lépe."

Tak proč na Lewise Hamiltona ztratil šest desetin sekundy?

"Kvůli motoru, už čtvrtý rok."

Rozdíl ve výkonu motorů by dnes už neměl být tak velký jako před třemi, čtyřmi lety. Podle Verstappena je nyní v Barceloně lépe vidět i menší rozdíl, protože k loňské změně technických pravidel, která vozům dala více aerodynamického přítlaku, se letos přidal nový hladký asfalt. Následkem toho se větší část okruhu jede s plynovým pedálem na podlaze.

"Od první po čtvrtou zatáčku se teď jezdí s plynem na podlaze. Proto je to teď pro nás horší. Ztrácíme více času. Od sedmé po desátou zatáčku je to také cihla, protože i devátá se jede naplno. Tam jsme také trpěli více než dříve. Hlavně v Q3 ostatní zvýšili výkon svých motorů díky režimu, který mohou používat pouze v kvalifikaci. My takový nemáme."


Jelikož Verstappenovi patří páté místo, asi nikoho nepřekvapí, že Daniel Ricciardo byl po skončení kvalifikace zklamaný. Mimo jiné prohrál souboj s týmovým kolegou, byť jen o nepostřehnutelné dvě tisíciny sekundy. Australan měl pocit, že v prvním pokusu v Q3 už dostal ze superměkkých pneumatik maximum, a do druhého vyrazil na měkkých. Svůj čas skutečně zlepšil, o pár setin sekundy, což se na tvrdších pneumatikách nevidí často, ale nakonec to stejně nestačilo.

"Myslel jsem si, že oba zajedeme silná kola na superměkkých, ale nestalo se. Myslím si, že našemu vozu od začátku víkendu více sedí měkké. To je důvod, proč jsem si je vzal na závěrečný pokus v Q3," řekl Ricciardo, který si od dnešního dne sliboval trochu více.

"Je to trochu deprimující, protože mě nenapadá nic, co bych mohl udělat lépe s tím, co jsem měl k dispozici. Doufal jsem, že takhle dobrá kola postačí alespoň k tomu, abychom na pole position ztratili pouze pár desetin, ne šest. Nelíbí se mi to. A ty dvě tisíciny (na Verstappena), tak ty se mi také nelíbí. Ale už je to tak."