Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Force India popřela konspirační teorii

Force India popřela konspirační teorii

Ocon sice Hamiltona musel pustit, ale…

V Montréalu měla dohru kauza z předchozí VC, v níž byly týmy Mercedes a Force India podezřívány z nekalé mezitýmové režie.

Lewis Hamilton se v Monaku po brzké zastávce v boxech dostal za Estebana Ocona a zdálo se, že by kvůli tomu mohl přijít o své místo na stupních vítězů ve prospěch Kimiho Räikkönena. Jezdec z juniorského programu Mercedesu, závodící za tým, který je jeho zákazníkem, však svou kůži prodal velmi lacino na to, jak úzké jsou ulice Monte Carla. Poukázali na to i komentátoři televize Sky Sports, jejichž hlas poslouchá četné britské i americké publikum.

Olej do ohně přilila italská odnož Sky, která odvysílala rozhovor, ve kterém Ocon "nepopřel" povinnost uhýbat stříbrným vozům z cesty. Belgické La Derniere Heure napsaly, že jim mezitýmovou režii potvrdil samotný Toto Wolff. Nejmenované týmy nelenily a kontaktovaly FIA, aby záležitost tajné dohody, která má Mercedesu zlepšovat výsledky a Force Indii rozpočet, patřičně prozkoumala. Mezinárodní automobilová federace v Kanadě oznámila, že po zevrubné kontrole nevidí důvod k podniknutí dalších kroků.

"Nezajímá mě, co řekl Toto. Měli jsme svůj důvod, a tím byl náš vlastní závod, ve kterém Lewis nebyl naším soupeřem," musel v Montréalu vysvětlovat Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force India, jenž nepopřel, že Ocon měl pokyn nebránit se předjetí.

"Nechtěli jsme zbytečně ztratit ani zlomek sekundy. Sledovali jsme Alonsa, který byl krátce předtím měnit pneumatiky a zkoušel na nás undercut. Nemohli jsme ztrácet čas s Lewisem, protože to by Alonsovi dalo šanci uspět. Proto jsme Estebanovi řekli, aby s Lewisem neztrácel čas.

Když závodíte s očima na zpětných zrcátkách, ztrácíte čas. Může to být pouze pár desetin na kolo, ale i to je příliš. A když na vás někdo zkouší undercut, tak si to prostě nemůžete dovolit. Mohli jsme ho zdržet na pět, šest, sedm kol, ale beztak by se před nás dostal a prohráli bychom s Lewisem i s jezdcem, který byl naším reálným soupeřem. Nebojovali jsme na trati, protože on už byl v boxech a my ještě ne," tvrdil vcelku přesvědčivě.

VJM11 bylo široké, ale Hamiltona moc nezdrželo

Technický ředitel Andy Green k tomu dodal, že jeho tým v takové situaci běžně pouští Mercedes, ale i jiné mnohem rychlejší vozy. A žurnalisté si samozřejmě našli i Ocona.

"Překvapilo mě, že z toho vznikl takový povyk. Asi proto, že to po závodě nikdo pořádně nevysvětlil," uvedl mladý Francouz. "Ale už jste to slyšeli od Andyho a Otmara. To nebyl můj boj, Lewis byl o 20 sekund vpředu, pak zastavil a dostal čerstvé pneumatiky. Nechtěl jsem ztratit čas vůči Gaslymu a Fernandovi za mnou. To byl můj boj. Kdybychom byli v přímém souboji, vypadalo by to jinak. Lewisovi bych dal pořádně zabrat."

Nakonec i na Sky Sports během tréninků zaznělo, že lidé z padoku souhlasí, že v Monaku může defenzivní jízda v každém kole stát pár desetin sekundy. Ty Oconovi nakonec přišly vhod, když v posledních kolech závodu přišel o elektronickou kontrolu brzd a cílovou čáru protnul s Gaslym na zadním křídle.