Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ricciardo potřebuje čekat na déšť

Ricciardo potřebuje čekat na déšť

Red Bull: Různé vozy s téměř stejným výsledkem

Během kvalifikace dopadlo na okruh Paula Ricarda pouze pár malých kapek, ale déšť byl dnes pro Red Bull přesto klíčovým faktorem. Včera totiž sbíral data s dvěma odlišně nastavenými vozy. Daniel Ricciardo zkoušel, jaké časy se dají dosáhnout s vozem nastaveným na nízký aerodynamický odpor a přítlak, zatímco Max Verstappen měl auto konfigurované na vysoké hodnoty. Oba se měli v posledním tréninku posunout blíže k průměru. Vozům bylo změněno nastavení, avšak déšť a mokrá trať by data znehodnotily, takže přišel návrat k původním nastavením. Jezdci v Q3 dosáhli podobně rychlá kola, avšak vybojovali pouze čtvrtou a pátou pozici, a i to díky zaváhání Kimiho Räikkönena.

"Ve třetím tréninku jsem chtěl vyzkoušet Maxovo nastavení, ale počasí mi to nedovolilo," postěžoval si Ricciardo (5. místo), jenž prohrál souboj s týmovým kolegou. "Měl jsem do kvalifikace nastoupit s nastavením, jaké jsem vůbec nevyzkoušel? Rozhodli jsme se vrátit k tomu, s čím jsme včera jezdili celý den. Byl jsem pomalý na rovinkách, proto to byla frustrující kvalifikace. Prakticky jsem neměl co dělat.Čísla nám říkají, že v porovnání s ostatními budeme na rovinkách ztrácet. Ale mohlo by zapršet, to by nám hrálo do karet."

Zatímco Ricciardo doufá v déšť, Verstappen (4. místo) myslí na pneumatiky. Mercedes může být mimo dosah, ale Ferrari ne. Jeho jezdci budou startovat na ultraměkkých pneumatikách a piloti Red Bullu na superměkkých.

"Q3 moc nevyšla," povzdechl si Verstappen. "Vůz byl příliš nedotáčivý a zdálo se mi, že boční strany pneumatik prostě nejsou tak silné, jak bychom potřebovali. Kvůli tomu nemůžeme být v zatáčkách agresivní, což se projevuje hlavně v posledním sektoru. Mám jinak nastavená křídla než Daniel a myslím, že jsem se rozhodl správně. Sebastian bude mít na startu výhodu ultrasoftů, lepší přilnavost. My budeme čekat a sledovat, jak daleko se ostatní dostanou na svých pneumatikách."