Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Verstappen s undercutem nepočítal

Verstappen s undercutem nepočítal

Pochyboval i o dvouzastávkové strategii.

Včerejší dramatický těsný souboj dvou hlavních kandidátů na zisk mistrovského titulu odstartoval jezdeckou chybou vítěze kvalifikace v první zatáčce závodu. Max Verstappen pak jezdil v strategicky nevýhodné pozici mezi dvěma černými vozy a přesto, že Mercedes udělal první tah, když povolal do boxů Valtteriho Bottase, Verstappen se z boxové uličky vrátil před Fina a Hamilton se nečekaně po jeho zastávce zařadil až zadní křídlo vozu Red Bull. Nejen Mercedes, ale i Red Bull byl nečekaným návratem do vedení překvapen.

"První kolo po výměně pneumatik bylo sice dobré, ale nečekal jsem, že získáme tolik," přiznal vítěz závodu, který načasování své zastávky viděl pouze jako obranu před undercutem hrozícím z Bottasovy strany. "Po výjezdu z boxové uličky jsem měl okamžitě mnohem lepší přilnavost než před výměnou. Asi nikdo, včetně nás, nepočítal s tím, že se takto dostaneme před Lewise. "Kolo po výjezdu bylo prostě skvělé, pak se pneumatiky rychle vrátily do normálu."

Po dvou výměnách v čele závodu jsme byli svědky dalšího překvapení. Red Bull se vzdal vedení, když 20 kol před cílem zavolal Verstappena na další výměnu pneumatik, přičemž spadl za oba mercedesy. Verstappen by možná rozhodnutí zpochybňoval, kdyby mu fungovala vysílačka!

"Neměl jsem jim jak odpovědět. Naplánovali mi další zastávku a já jsem k tomu nemohl nic říct, takže jsem neměl na výběr. Ale už asi osm kol před tou zastávkou na mě Lewis tlačil a nebylo snadné bojovat s ním. I proto jsem si řekl: "Dobře, pojďme to risknout!" Hodně času mě stálo i předjíždění o kolo pomalejších jezdců. Ale jakmile jsem se potom Lewisovi přiblížil, viděl jsem, že jeho pneumatiky jsou na tom už mizerně. S pomocí DRS a vysokou maximálkou to pak ani nebyl těžký manévr."

Šéf Red Bullu přiznal, že ho vyděsila představa, že pokud nechá Verstappena na trati, druhou zastávku udělá Hamilton a on na nových pneumatikách v závěru závodu uloví Verstappena, jak to letos již udělal ve Španělsku.

"Je to otřesná situace. “Ne, tentokrát jim to nedovolíme," pomyslel jsem si. Nechtěli jsme dopustit další Barcelonu," řekl po závodě Christian Horner. "Raději jsme sami zmáčkli spoušť a zajeli pro nové pneumatiky. A nebylo snadné pustit vedení 21 kol před cílem!"

Dva jezdci Red Bullu na stupních vítězů, Verstappen uprostřed. Mercedes má nad čím přemýšlet. Foto: Red Bull

Strategické vítězství Red Bullu završil Sergio Pérez. Ten sice jel na jednu zastávku, ale s mnohem delším prvním stintem, díky čemuž si v závěru závodu poradil s Bottasem a získal tak místo na stupních vítězů. Jeho úspěch byl ještě zpochybněn, byl vyšetřován stevardy z důvodu překročení hranice tratě. Avšak došli k závěru, že k opuštění trati došlo až po dokončení souboje.

"Prvních 10 kol byl vůz kvůli větru téměř neřiditelný," řekl Pérez. "Evidentně jsme měli vůz nastavený na menší přítlak, o to víc nás vítr ovlivňoval. Avšak poté asi vítr polevil a trať se lépe pogumovala, protože jsem dokázal chytit rytmus a zajet hodně dlouhý první stint. Jsem rád, že náš tým zvítězil a že jsme získali kopec bodů."

Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, Racer, úvodní foto: Red Bull