Alonsovi nechybí starý Hockenheimring
Přestavba měla své důvody
Fernando Alonso a Kimi Räikkönen jsou již jedinými aktivními jezdci F1, kteří závodili na "starém" Hockenheimringu. Německý okruh měl dvanáctikilometrovou i sedmikilometrovou verzi bez sekce Stadion a bez šikan, ale F1 začala závodit až na verzi představené v roce 1965. Trať měla výjimečný charakter s pomalým Stadionem, kde byly umístěny tribuny, a nesmírně dlouhými rovinkami v lese, oddělenými třemi zatáčkami, později pomalými šikanami. V roce 2002 ale došlo k ráznému odstřižení lesní části, čímž se z Hockenheimu stal pomalý okruh. Alonso nepatří k těm, kterým je to líto.
"Závodní tratě se neustále mění. Přišla nová generace okruhů jako Bahrajn a Abú Zabí a další a máme městské trati jako například v Baku. Tradiční okruhy se mezitím upravují, například Parabolika v Monze dostala asfaltovou výjezdovou zónu. A vždy, když se něco změní, tak se objeví hlasy preferující "starou školu", třeba starý Hockenheim," řekl dvojnásobný mistr světa.
"Ale já si myslím, že když se dělají změny, tak vždy z nějakého důvodu. Kvůli bezpečnosti, nebo kvůli tomu, aby byl okruh více jako stadion a fanoušci viděli jeho větší část. Pokud se to udělá z nějakého dobrého důvodu, tak bychom to měli brát tak, jak to je. Měl jsem rád starý Hockenheim a mám rád i ten nový. A pokud je pro diváky lepší tento, tak rád udělám kompromis."
V souvislosti s rozhodnutím zkrátit trať se mluví o nátlaku ochránců přírody, ale také o problémech s kilometry tratě v lese. V roce 2000 vyhrál Rubens Barrichello mokrý závod po startu z 18. místa, takže televizní diváci mohli být spokojeni. Jenže ti na tribunách žádnou velkou show neviděli, jelikož se předjíždělo zásadně v lese. Starý Hockenheimring neměla ráda ani velká část jezdců, hlavně ti, kteří kariéru strávili ve vozech se slabšími motory. Ale pro starší diváky mají následující fotografie přesto postapokalyptický nádech…

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

21.07. 2018