Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Whiting nechce opakování kvalifikační blamáže ze Soči

Whiting nechce opakování kvalifikační blamáže ze Soči

O postavení na startu vždy rozhodne dosažený čas

Druhá část kvalifikace na VC Soči měla poněkud zvláštní průběh. Velmi rychle se totiž ukázalo, že pět aut v ní vůbec neuvidíme. A přesně tolik jich mělo být vyřazeno…

Max Verstappen, Daniel Ricciardo a Pierre Gasly měli kvůli nadlimitní výměně komponent „zaručen“ start z chvostu roštu. Renault pak obětoval postup do třetí fáze ve prospěch svobodné volby pneumatik (což se mu mimochodem vůbec nevyplatilo).

Bitými na tom byli především diváci u televizorů a na tribunách. Ti druzí obětovali nemalé částky za vstupenky, aby zhlédli bohapustou šaškárnu. Chladným to nenechalo ani ředitele velkých cen Charlieho Whitinga.

Přišel s nápadem, který patrně nebude všelékem, ale pořád lepší něco než nic. „Když budeme mít pět potrestaných na posledních místech, můžeme je řadit podle výsledku v kvalifikaci,“ zní jeho recept. „Rozhodně to bude lepší než stání ve frontách před prvním tréninkem.

Na vysvětlenou – až dosud se pořadí stanovovalo podle toho, kdo dříve v rámci daného podniku vyjel na trať. Docházelo proto ke kuriózním situacím. Před úvodním tréninkem na VC Itálie závodili Ricciardo a Hülkenberg, kdo se rychleji postaví k semaforu na výjezdu z boxové uličky. V Soči tam pro jistotu Norris, sedící v Alonsově monopostu, zaparkoval už patnáct minut před začátkem a hned se za ním vytvořila kolona toro rosso a red bullů.

Whiting si od opatření slibuje, že týmy budou mít větší motivaci aktivně se účastnit, a hodlá ho s nimi v nejbližší době probrat. Neřeší to ale problém s taktizujícím Renaultem.