Novinky

  • 25.01.2021 Bad Šéf týmu Mercedes ve F1 Toto Wolff byl pozitivně testován na koronavirus

  • 24.01.2021 Neutral Šestnáctiletá Maya Weugová se stala první ženou, přijatou do juniorského programu Ferrari

  • 22.01.2021 Neutral První závod seriálu IndyCar v Barber Motorsports Parku byl posunut z 11. na 18. dubna

Facebook Instagram

Gaslyho a Hartleye zachrání pouze šetrná jízda nebo štěstí

Gaslyho a Hartleye zachrání pouze šetrná jízda nebo štěstí

Toro Rosso: Kvalifikace nic moc

Po kvalifikaci není v táboře Toro Rosso mnoho důvodů k optimismu. Snad kromě toho, že vůz STR13 nejednou dokázal v závodě pošetřit pneumatiky mimo možností konkurence ze středu pole a na Okruhu bratří Rodríguezů může právě tohle sehrát klíčovou roli. Pokud tedy nebude pršet, což by ale také byla voda na mlýn jezdců startujících na chvostu pole.

Pierre Gasly postoupil do Q2 a tím pro něj kvalifikace skončila, neboť přijal trest za páteční použití nové pohonné jednotky, která se ale do závodu dostane pouze v Brazílii a v Abú Zabí. Francouz, stejně jako jeho novozélandský kolega, jezdí s jednou ze svých starších pohonných jednotek.

"Myslím, že to byla dobrá kvalifikace, ale budeme penalizováni, takže jsme se soustředili pouze na předzávodní přípravu. V Q1 jsem zajel dobré kolo, které by ale bylo ještě lepší, nebýt Strollovy chyby. Dostat se do Q2 a nemoci pokračovat bylo frustrující. V pátek bylo vidět, že klíčovým faktorem bude degradace pneumatik, takže budeme potřebovat dobrou závodní strategii," nevzdává to Gasly (15. místo).

Při všech problémech, chybách a taktických kompromisech konkurence mohl být Brendon Hartley snad až v Q3, ale to by se nesměl dopustit jezdecké chyby.

"Myslím, že dnes jsme určitě měli rychlost na postup do Q3. Jsem zklamaný svým posledním kolem," přiznává Hartley (14. místo). "Vůz celý víkend poslouchal a v Q1 byl fantastický. Postoupil jsem z desátého místa a realisticky jsem na něm mohl být i v Q2, ale v posledním úseku se nám nepodařilo trefit správné aerodynamické vyvážení vzhledem k vývoji povrchu trati. V 12. zatáčce mého posledního kola jsem zablokoval kola, vyjel z trati a ztratil tolik času, že jsem nemohl postoupit do Q3. Ale kvalifikace se vždy jede na hraně! V závodě budou nejdůležitější pneumatiky a budu potřebovat tak dobré první kolo, jaké se povedlo v Austinu. Když jsme tam mohli bodovat z dvacátého místa, tak tady to ze čtrnáctého musí jít také!"

Špatně nastavený vůz, nebo jezdecká chyba?

Komentáře ke článku