Novinky

  • 12.12.2018 Neutral Valtteri Bottas pojede v lednu finskou Arctic Lapland Rally

  • 11.12.2018 Neutral Laurent Mekies se stane novým sportovním ředitelem Scuderie Ferrari

  • 07.12.2018 Good Francouz Hermano da Silva Ramos, 4. nejstarší žijící jezdec F1, slaví 93. narozeniny

Facebook Instagram

Singapur byl bodem zlomu, ne Německo

Singapur byl bodem zlomu, ne Německo

Jezdci se pustili do Vettelovy obhajoby

Sebastian Vettel už ví, že ani letos mistrovský titul s Ferrari nezíská, přestože do konce sezony zbývají ještě dva závody. Uprostřed sezony byl přitom v postavení mírného favorita. Měl bodový náskok, vyhrál Velkou cenu Velké Británie a Mercedes stále nechápal, kde Ferrari přišlo k spoustě nových koňských sil v jeho pohonné jednotce. Jenže pak přišlo vypadnutí po jezdecké chybě ve VC Německa a vítězství darované Lewisi Hamiltonovi. Hamilton vyhrál na pomalém Hungaroringu a Vettel mu to vrátil v rychlém Spa-Francorchampsu. V domácím závodě Ferrari na Monze však německý závodník kolidoval se svým rivalem a musel se zařadit na chvost pelotonu, což byl začátek řady podobných incidentů. Který z těchto momentů zpětně považuje za zlomový?

"Popravdě řečeno, ani jeden z nich," řekl čtyřnásobný mistr světa. "Pro mě to byl Singapur. Od Singapuru dále bylo pár závodů, ve kterých jsme prostě neměli rychlost na soupeření s Mercedesem.

Co se týče Německa, nemá smysl, abych za něj byl na sebe přehnaně tvrdý. Letos jsem udělal i větší chyby, jenže tato byla nejdražší. Naneštěstí, patří to k závodění. Když jdete až na limit, občas ho překročíte. Ale je pravda, že jsem si na to vybral nevhodnou zatáčku. Tak nebo tak, už je to za mnou a už na to velmi nemyslím. Patří to k závodění a stejné chyby dělají i ostatní, ale nedostatečná rychlost způsobila více škod než ta chyba."

A co incidenty? Kromě tří v závěru sezony má na kontě i jeden s Valtterim Bottasem po startu VC Francie. To nemůže být náhoda a myslí si to také Vettel, jenž ale hledá chybu ve vozech.

"Příště bych to možná měl zkusit vnějškem. Přirozeně chcete být v zatáčce na vnitřní straně, ale nevím… Čím jste blíže vozu před vámi, tím více přítlaku ztrácíte a všechna roztočení byla tak trochu divná, protože jsem ani neměl moc co udělat jinak. Nejel jsem příliš rychle, sám bych se v takových rychlostech neroztočil, to jsem si jistý. Myslím si, že na vnitřní straně vozů musí vznikat nějaký aerodynamický vak nebo něco podobného. Neudělal jsem nic hloupého ani pošetilého, nepokoušel jsem se o něco, co nemohlo vyjít. Samozřejmě, párkrát to nevyšlo, ale když příště uvidím příležitost, tak po ní půjdu, avšak budu více myslet na to, abych vůz udržel ve správném směru."


Na Vettelovu obranu se postavilo i několik jeho soupeřů včetně Daniela Ricciarda, se kterým kolidoval v USA, a jeho starého rivala Fernanda Alonsa.

Daniel Ricciardo: "Podíval jsem se na jeho onboard a nemohu říci, že by udělal něco neobvyklého. Jsem na jeho straně. Párkrát mu to nevyšlo, ale nebudu mu říkat, jak má závodit."

Fernando Alonso: "Byl pod lupou a všichni sledovali každý jeho manévr, ale já si myslím, že jeho smyky byly spíše shody okolností než jezdecké chyby."

Nico Hülkenberg: "Měl pár špatných kvalifikací a pak více riskoval, aby se rychleji dostal vpřed. Když více riskujete, tak se takové chyby stávají mnohem častěji. Bojoval, aby udržel naděje na titul naživu. Nevidím nic, co by na tom bylo špatné, nebo co by si zasloužilo kritiku. Další věc je, že člověk při pohledu zvenku nevidí, jak moc jsou tyto vozy citlivé na aerodynamiku a jak snadno jdou do smyku."

Komentáře ke článku