Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Co jste o 20 jezdcích minulé sezony možná nevěděli

Co jste o 20 jezdcích minulé sezony možná nevěděli

Kdo měl nejvíce poruch a kdo nejlepší první kolo?

Pojďme se ještě jednou ohlédnout za sezonou 2018. Tentokrát tu máme výběr mimořádných úspěchů i nepříjemných nezdarů každého z 20 závodníků, z nichž 14 uvidíme i letos v Austrálii.

Pátý rok v řadě vyhrál nejvíce závodů Lewis Hamilton. Konkrétně zaknihoval 11 vítězství. Avšak zároveň stejně jako rychlý, byl i konzistentní. Odkroužil 1200 kol, nejvíce ze všech jezdců.

Ze šesti jezdců tří špičkových týmů byl Valtteri Bottas v cíli "poslední z nejlepších" nejčastěji, sedmkrát v 21 závodech.

Spousta nehod v prvních kolech závodů má za následek, že Sebastian Vettel po startu přišel o více pozic než kdokoliv jiný. V součtu sezony 2018 to vychází na 34 ztracených míst. To také vysvětluje, proč je v statistice "poslední z nejlepších" na druhém místě s pěti takovými dojezdy.

Kimi Räikkönen se v každé kvalifikaci dostal až do Q3. To se sice povedlo i Vettelovi a Bottasovi, ale Räikkönen táhne šňůru dlouhou už 51 kvalifikací, od VC Maďarska 2016.

Daniel Ricciardo měl ze všech jezdců nejvíce odstoupení kvůli technickým problémům, dohromady sedm. Také přišel o nejvíce startovních pozic z důvodu penalizace.

Max Verstappen vyhrává v kategorii "nejvíce pódiových umístění v porovnání s týmovým kolegou". Na stupních vítězů jsme jej viděli jedenáctkrát, Ricciarda pouze dvakrát.

Sergio Pérez jako jediný na body překonal týmového kolegu, ačkoli byl v cíli častěji za ním než před ním. Více ale může být hrdý na to, že loni jako jediný jezdec mimo týmů velké trojky vystoupil na stupně vítězů.

Esteban Ocon markantně zlepšil kvalifikace. Předloni s Pérezem prohrál v poměru 7:13, loni byl lepší v poměru 16:5.

Druhý rok v řadě získal v prvních kolech po startu nejvíce pozic Lance Stroll. Dohromady 36 míst. V kombinaci s nejhorším průměrným postavením na startu to ale jaksi dává smysl.

VC Abú Zabí 2018


Sergej Sirotkin Williamsu nepřivezl ani tolik bodů co Stroll, ale týmového kolegu v kvalifikacích porazil v poměru 12:8.

Nico Hülkenberg vítězí v kategorii "nejvíce dojezdů jako nejlepší ze středu pole". Za zády velké trojky dojel šestkrát.

Carlos Sainz nenasbíral tolik bodů jako Hülkenberg, ale vyrovnal se mu v nejlepším dosaženém umístění (páté místo) a v závodu se dostal výš než on. Na Paul Ricardu se na osm kol objevil na třetím místě.

Pierre Gasly zahanbil týmového kolegu největším procentuálním rozdílem v získaných bodech. Sám nasbíral 87,9% všech bodů Toro Rosso.

Brendon Hartley kraluje statistice penalizací. Za jeden rok jich nasbíral jedenáct, z toho tři za porušení pravidel na trati.

Romain Grosjean má stejně účastí v Q3 jako Ricciardo, šestnáct, ale méně než polovinu z nich proměnil na body.

U Haasu se loni v poločase změnilo rozložení sil. Před letní přestávkou byl Kevin Magnussen v kvalifikacích rychlejší než Grosjean na sedmi okruzích, po přestávce se mu to povedlo už jen jednou.

Fernando Alonso v kvalifikaci porazil týmového kolegu 21krát za sezonu, jako první v historii.

Stoffel Vandoorne byl v cíli mimo bodované desítky patnáctkrát, zatímco Alonso pouze šestkrát. Více nebodovaných dojezdů do cíle nasbírali pouze jezdci Williamsu.

Když se z kvalifikačních statistik vypustí nereprezentativní kola, tak největší průměrnou ztrátu na týmového kolegu měl Marcus Ericsson. Za Charlesem Leclerkem zaostal v průměru o 0,431 sekundy.

Z pěti nejlepších umístění jezdce Sauberu v cíli velké ceny patřilo pět Charlesu Leclerkovi. Totéž platí u McLarenu pro Alonsa a u Mercedesu byl Hamilton jedenáctkrát první, zatímco Bottas ani jednou. Jenže Leclerc tohle dokázal v nováčkovské sezoně proti podstatně zkušenějšímu jezdci. Kromě toho se mu podařilo vyhnout jakékoli penalizaci za porušení pravidel na trati.

Komentáře ke článku