Novinky

  • 15.09.2019 Good Filip Salaquarda obsadil 5. místo v závodě ADAC GT na Hockenheimringu

  • 15.09.2019 Good Roman Staněk vybojoval druhé místo v nedělním závodě ADAC F4 na Nürburgringu

  • 14.09.2019 Neutral Roman Staněk obsadil v sobotním závodě ADAC F4 na Hockenheimringu 8. místo

Facebook Instagram

Racing Point stále neví, zda dostane všechny peníze

Racing Point stále neví, zda dostane všechny peníze

Haas trvá na svém a nikdo s ním nekomunikuje

Při příležitosti prezentace nových týmových barev se žurnalisté šéfa Haasu Günthera Steinera zeptali i na nejnovější vývoj v kauze peněz za umístění týmu Force India, které mají být vyplaceny novému účastníkovi, stáji Racing Point.

Před poslední velkou cenou minulé sezony podal Haas protest vůči účasti vozů Racing Point Force India. Nechal si vysvětlit, proč tento tým může používat vozy Force India Formula One, když prodávání či sdílení některých částí nebo celých vozů je zakázáno. Stejně je zakázáno, aby tým během sezony jen tak změnil jméno. Sportovní komisaři sepsali dostatečné vysvětlení, ve kterém ale mimo jiné stojí černé na bílém i to, že organizace jménem Racing Point Force India (dnes již jen Racing Point) je novým týmem.

Pokud je ale Racing Point novým týmem, nemůže mít nárok na peníze z "prvního sloupku" tabulky, podle níž se rozdělují společné příjmy z F1. Po odečtení bonusu pro Ferrari se jejich téměř polovina dělí mezi týmy. A téměř polovina z této téměř poloviny se rozdělí v "prvním sloupečku", kde jsou všechny týmy, které byly za poslední tři roky alespoň dvakrát v první desítce Poháru konstruktérů. Což samozřejmě vylučuje, aby na tom participoval zcela nový tým. Lawrence Stroll, nový majitel Racing Pointu, by tak letos musel sáhnout hlouběji do kapsy, než mu vedení F1 přislíbilo.

"Ne, stále nic. Nic, žádná diskuse. A dnes o tom ani nechci mluvit, to je téma na jiný den," řekl Steiner.

Je třeba říci, že Haas má tomuto týmu a jejímu šéfovi co vracet.

"Nevím, jak to dělají. Jsou to nějaké čáry. Toto jsme ve F1 ještě nikdy neměli. Prostě nechápu, jak může někdo jen tak přijít do F1 a po pár letech a bez velkých zdrojů vyrobit takový vůz. Jsou v tom čáry? Tak i já chci čarovnou hůlku," řekl po začátku sezony 2018 o rychlosti vozů Haas Otmar Szafnauer, jenž byl tehdy provozním ředitelem Force India a dnes je šéfem týmu Racing Point.

Komentáře ke článku