Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Slabá připravenost na testy následkem finančních problémů

Slabá připravenost na testy následkem finančních problémů

Peníze nelze instantně proměnit na rychlost

Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer přiznává, že slabá připravenost tohoto týmu na předsezonní testy je následkem finančních problémů v první polovině minulého roku, když tým jménem Sahara Force India ještě fungoval pod starými vlastníky. Když přišel nový majitel a začal do týmu investovat, bylo rozumnější načasovat dokončení vozu na začátek března. Částečně se tak obětovaly zimní testy, které tento tým absolvoval se "základní verzí" vozu RP19. Szafnauer to přirozeně podává pozitivně.

"V současnosti máme 425 lidí, donedávna jsme jich měli pouze kolem čtyř stovek. Chceme pomalu růst, jeden nový zaměstnanec po druhém. Podle našeho plánu bychom měli tento rok přijmout 50 nových lidí, čímž bychom se dostali na číslo 475. Pokud najdeme správné lidi. Musíme postavit nové budovy a investovat do strojů. Konečně máme notebooky, které nejsou osm let staré a neběží na nich stará verze Windows," řekl.

"Ale než peníze proměníte na rychlejší vůz, uběhne nějaký čas. Některá základní rozhodnutí pro aktuální vůz byla provedena před změnou vlastníků. Při zpětném pohledu bychom si přáli, abychom o některých věcech rozhodli jinak, ale kdo mohl vědět, že budeme mít peníze? Dříve jsme museli strašně dlouho čekat, věci se vyráběly, až když jsme si od nich slibovali opravdu markantní zlepšení. Pokud nyní v aerodynamickém tunelu objevíme pár desetin, změna je okamžitá."

Pro tým je pozitivní změnou už to, že díly objednané u dodavatelů jsou vyrobeny a přivezeny ve standardních termínech, protože noví majitelé platí faktury včas.

"Najednou se všechny díly objevují v továrně v předpokládaných termínech. Pro nás je to nový způsob práce. S trochou nadsázky bych mohl říct, že je to šokující změna. Stal se z nás normální tým! V roce 2020 chcemeudělat větší skok vpřed, proto již začaly práce na dalším voze," uvedl Szafnauer.