Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Brown říká hovadiny o kravinách

Brown říká hovadiny o kravinách

Szafnauer ukazuje prstem na jiné

Nejlepší obranou je útok. Tímto pravidlem se v současných turbulencích kolem aféry Copygate řídí šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer. Jeho tým z ní prozatím vyvázl spíše se symbolickým trestem, okamžitě se však ocitl pod palbou kritiky konkurence.

Szafnauera zvláště nadzvedlo drsné tvrzení Zaka Browna z McLarenu, který názor, že jde jiný monopost F1 napodobit jen podle fotografií, označil za kravinu. „Jsem tím nanejvýš konsternován,“ uvedl. „Neudělali jsme nic špatného. Podívejte se na Toro Rosso a Haas. Také mají vazby na jiné stáje a snad nikdy ještě nepoužily jiné brzdové šachty, než jaké dostaly od Ferrari. My jsme si je naopak vždycky navrhovali sami.

Szafnauer připustil, že v minulosti obdrželi od Mercedesu „jisté podklady“. Jenže se to stalo v roce 2018, kdy se ještě inkriminovaný díl nenacházel na seznamu těch, které si soutěžící musí zkonstruovat vlastními silami. 

Szafnauer zjevně trpí, když všichni na jeho tým házejí bláto. Tak jím mrští po někom jiném. Foto: Racing Point

Celá tato komedie je prostě k smíchu. Pozoruji lidi z Haasu a Toro Rosso, kteří po dlouhá léta získávali od Ferrari nejen data, ale i hotové komponenty. U nich to bylo v pořádku a u nás ne? Tohle mě strašně štve,“ v podstatě zopakoval zjevně vykolejený Szafnauer (který jako mnoho jiných ještě nevzal na vědomí změnu názvu Toro Rosso na AlphaTauri) předchozí argumentaci. „Pro Brawna je to hovadina, protože není žádným inženýrem. Nemá ani páru, o čem se tu mluví. Je to nula. Šokuje mě, jak tápe v technických předpisech. Zdá se mně, že se více vyzná v závodech historických vozů než ve formuli 1.“ Oba pánové teď asi nějakou dobu spolu na pivo nepůjdou…

Szafnauer potvrdil, že se Racing Point nejspíše odvolá, „pokud náklady na právníky nebudou vyšší než pokuta“. Pro připomenutí, ta vyšla na 400 000 eur.

Stejný krok, ovšem s cílem dosáhnout přesně opačného účinku, plánují učinit rovněž Renault, McLaren, Ferrari a Williams (používající motory Mercedes!). Přidali by se i další, jenže jak třeba smutně přiznal Günther Steiner, Haas na to prostě nemá peníze.

Zdroj: Motorsport-Total, úvodní foto: Racing Point