Mercedesy to konečně řádně rozbalily
VC Austrálie - 2. trénink
Všichni pochybovači o letošní formě Mercedesu prozatím zavírají ústa. Hamilton a Bottas dali ve druhém tréninku v Melbourne ostatním pěkně za vyučenou.
Povětrnostní podmínky se ještě zlepšily. Vzduch měl dvaadvacet stupňů (při vlhkosti čtyřiapadesát procent) a povrch dráhy dokonce pětačtyřicet.
Oproti předchozí seanci si tentokrát Grosjean pospíšil a z boxů vyjel jako první. Také zaknihoval, na střední směsi, vstupní relevantní čas 1:25,6. Dalším jezdcům se už tolik do práce nechtělo. Když se ale konečně dostavili, šel Grosjean bleskově pořadím dolů.
Do čela se vyhoupl Magnussen (1:24,4) o tři desetiny před Gaslym a o osm před pozvolna se rozjíždějícím Vettelem. Mercedesy ještě chvíli stály ztichlé v garáži. Räikkönen dvakrát po sobě na stejném místě minul brzdný bod, ale chybu vždy zvládl napravit. Ricciardo řešil s techniky patrně problém se svojí sedačkou.
Räikkönen bezesporu potěšil šéfy týmu Alfa Romeo
Po dvaceti minutách Hamilton stále na středních gumách vystřihl 1:23,6, Bottas 1:23,9. Mezi ně se ještě vetřel Verstappen. Další vývoj simulace kvalifikace nebyl nikterak bouřlivý. Hamilton se propracoval až na metu 1:23,1, Gasly setřásl počáteční nervozitu a s 1:23,4 byl třetí za Bottasem, ale před kolegou Verstappenem. Dokonce si připsal i Vettelův skalp (1:23,5).
Všeobecně se jezdilo podle očekávání rychleji než dopoledne – bylo tepleji a také trať se jevila mnohem čistší.
V polovině tréninku si upevnil prvenství Hamilton – 1:22,6. Následovali Bottas (+0,0), Gasly (+0,8), Vettel (+0,9), Räikkönen (+1,0), Hülkenberg (+1,0), Ricciardo (+1,0), Verstappen (+1,1), Leclerc (+1,2) a Grosjean (+1,2). Pozoruhodné bylo, že Hamilton (a také Verstappen) vůbec nenasadil nejměkčí variantu obutí!
Vypadalo to, že favorita pro boj o pole position je třeba hledat ve stříbrných monopostech. Po rozpačitém začátku se pěkně rozjely renaulty, alfu táhl vzhůru Räikkönen. Ke dnu zůstávaly přikovány McLaren a Williams.
Tady je zle - williamsy vůbec nefungují
O jediný vážnější incident se postaral znovu Albon. Roztočené auto nicméně zkrotil. Těžkosti ve zjevně kritické předposlední zatáčce postihly rovněž Kvjata a Giovinazziho. Leclerc hlásil, že s předním kolem není něco v pořádku. Měl zřejmě pravdu, protože zanedlouho se ocitl v hodinách.
I dlouhé úseky naznačily převahu Mercedesu, byť nebylo pochopitelně známo, kolik paliva vezou na palubě konkurenční ferrari. Až zarážející byl rozdíl mezi Verstappenem a patrně jiný program plnícím Gaslym.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:22,600 | 33 | |
| 2. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:22,648 | + 0.048 | 33 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Honda | 1:23,400 | + 0.800 | 33 |
| 4. | Pierre Gasly |
Red Bull |
Honda | 1:23,442 | + 0.842 | 31 |
| 5. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:23,473 | + 0.873 | 35 |
| 6. | Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:23,572 | + 0.972 | 40 |
| 7. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:23,574 | + 0.974 | 37 |
| 8. | Daniel Ricciardo |
Renault |
Renault | 1:23,644 | + 1.044 | 31 |
| 9. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:23,754 | + 1.154 | 35 |
| 10. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:23,814 | + 1.214 | 37 |
| 11. | Daniil Kvjat |
Toro Rosso |
Honda | 1:23,933 | + 1.333 | 36 |
| 12. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:23,988 | + 1.388 | 27 |
| 13. | Lance Stroll |
Racing Point |
Mercedes | 1:24,011 | + 1.411 | 38 |
| 14. | Carlos Sainz |
McLaren |
Renault | 1:24,133 | + 1.533 | 26 |
| 15. | Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari | 1:24,293 | + 1.693 | 37 |
| 16. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:24,401 | + 1.801 | 34 |
| 17. | Alexander Albon |
Toro Rosso |
Honda | 1:24,675 | + 2.075 | 40 |
| 18. | Lando Norris |
McLaren |
Renault | 1:24,733 | + 2.133 | 26 |
| 19. | George Russell |
Williams |
Mercedes | 1:26,453 | + 3.853 | 32 |
| 20. | Robert Kubica |
Williams |
Mercedes | 1:26,655 | + 4.055 | 33 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

15.03. 2019
Lewis Hamilton
Mercedes
Valtteri Bottas
Max Verstappen
Red Bull
Pierre Gasly
Sebastian Vettel
Ferrari
Alfa Romeo
Renault
Daniel Ricciardo
Charles Leclerc
Haas
Daniil Kvjat
Toro Rosso
Kevin Magnussen
Lance Stroll
Racing Point
Carlos Sainz
McLaren
Antonio Giovinazzi
Sergio Pérez
Alexander Albon
Williams
Robert Kubica