Novinky

  • 15.07.2019 Good Závod IndyCar v Torontu se stal kořistí Simona Pagenauda (Penske)

  • 14.07.2019 Good Jean-Éric Vergne (Techeetah) obhájil titul v šampionátu formule E

  • 14.07.2019 Neutral Lewis Hamilton vyhrál VC Velké Británie a byl to jeho 80. triumf v F1

Facebook Instagram

Kubica si i v Bahrajnu stěžuje na nedostatek náhradních dílů

Kubica si i v Bahrajnu stěžuje na nedostatek náhradních dílů

Narychlo slepený vůz musí nějak udržet pohromadě

Dvoutýdenní přestávka mezi VC Austrálie a VC Bahrajnu Williamsu nijak evidentně nepomohla. Kubica ještě před prvním vyjetím na okruh As-Sachír ví, že ho čeká moc těžký víkend, jelikož v garáži nemá všechny potřebné náhradní díly.

"Pro jezdce není jednoduché začínat víkend s velmi omezenou zásobou náhradních dílů," řekl Polák. "V Austrálii se stalo, že jsem v prvním tréninku vyjel na obrubník a poškodil podlahu. Neměli jsme náhradní díly, takže to pravděpodobně ovlivnilo celý víkend.

Představte si jezdce v situaci, že nesmí jezdit přes obrubníky, nebo smí, ale pokud se něco poškodí, tak nebude možná výměna. Už tak to máme těžké kvůli tomu, že nemáme rychlost. Toto je druhý faktor. Ale vím, že v továrně všichni tvrdě pracují. Potřebujeme více času."

Pro srovnání budeme citovat i Daniela Ricciarda, jenž po jezdecké chybě v Austrálii dostal celé nové šasi.

"Myslím, že to způsobil náraz po startu. Nejsou si tím jistí na sto procent, je to předpoklad. Ale pro jistotu jsme vyměnili šasi," přiznal jezdec Renaultu.

O rychlosti vozu Williams mluvil George Russell. Letošní problémy nejsou stejné povahy jako loňské. Aerodynamika je prostě slabá, za což částečně může fakt, že vůz byl dokončován v chvatu.

"Hlavním omezením je aerodynamika, přítlak," řekl Russell. "Věci se dělaly narychlo a kvalita kvůli tomu neodpovídá standardům. Na konci tunelu je určitě světlo, jenže tohle je dlouhý tunel. Když nejste v jednom ze tří špičkových týmů, nemůžete počítat s tím, že takto enormní časovou ztrátu doženete za den, za týden, za měsíc. Bude to proces.

Loni měl vůz problém se špatnou ovladatelností. Nyní řízení možná není perfektní, ale nemám problém jezdit v něm na hraně. Jenže v porovnání s ostatními máme málo přítlaku. Buďme pozitivní, mluvme o dobrém základě. Jenže co se týče osazenstva aerodynamického tunelu, pro ně není možné najít jednu nebo dvě sekundy ze dne na den. Bude to dlouhý proces, bude to trvat."

Komentáře ke článku