Novinky

  • 22.05.2019 Neutral Jezdci týmů Haas a Alfa Romeo dostanou v Monaku nové motory Ferrari

  • 22.05.2019 Neutral Mercedes svolal na dnes zvláštní tiskovou konferenci k úmrtí Nikiho Laudy

  • 21.05.2019 Neutral Televizní stanice RTL a ORF věnují dnešní večerní program Nikimu Laudovi

Facebook Instagram

Na tradičním městském okruhu s novým hlavním sponzorem

Na tradičním městském okruhu s novým hlavním sponzorem

Acura Grand Prix of Long Beach – před závodem

Tradičním závodem v Long Beach pokračuje šampionát IndyCar Series. Fanoušci v kalifornském Long Beach, kam série zavítá tento víkend, si musejí zvykat na jednu změnu. Po dlouhých letech, kdy byla titulárním sponzorem Toyota, ji vystřídal její hlavní japonský rival – Honda, respektive její značka luxusních vozů Acura. Ta se objeví také na voze Jacka Harveyho.

IndyCar Series letos zažívá velmi vyrovnaný vstup do sezony. První tři závody vyhráli tři různí jezdci reprezentující tři různé týmy. Různé stáje jsou zastoupeny také v první sedmičce průběžného pořadí.

Okruh

Trať v Long Beach měří 1,968 míle (3,17 km), Konfigurace okruhu se v minulosti mnohokrát měnila, na té stávající se závodí od roku 2000. Otázkou je, jak ještě dlouho. V únoru se objevily zprávy, že vedení města zvažuje nabídku baseballového týmu Los Angeles Angles, který řeší situaci kolem svého stadionu. Vedle rekonstrukce stávajícího stánku v Anaheimu je jednou z variant i přestěhování na místa, kde se teď nacházejí padok IndyCar a část trati. Podle starosty je ale zatím příliš brzy na nějaké závěry.

V minulosti se v Long Beach střídaly nejen konfigurace trati, ale také šampionáty. Majitel místní cestovky Chris Pook nejprve přilákal šampionát F5000, ale hned v následujícím roce už do města, které tvoří součást aglomerace Los Angeles, přivedl formuli 1. Když zájem o ní klesal, neváhal riskovat a nahradit ji domácí sérií IndyCar pořádanou CART. Ten tu také odjel v roce 2008 poslední závod.

Trať, na níž piloti o víkendu poměří síly, má 11 zatáček. Nejlepšími místy k předjíždění jsou zatáčky jedna, nově pojmenovaná po sponzorovi jako Acura, a devět na konci protilehlé rovinky. Ta nese jméno dodavatele pneumatik Firestone. Někteří piloti to zkoušejí i v 6. nebo v 8. zatáčce.

Loňský závod

Tradičně silným je na okruhu v Long Beach tým Michaela Andrettiho. A vloni to vítězstvím potvrdil Alexander Rossi. Dlužno dodat, že dominantním vítězstvím, protože z celkového počtu 85 kol jich vedl 71, vyhrál kvalifikaci a předtím ovládl i většinu tréninků.

Rossi si dokázal pohlídat vedení i při všech restartech. Kromě něj upoutal také Bourdais. Ten předvedl skvělý manévr, při němž předjel Dixona a dva o kolo pomalejší piloty. Pak ale musel Novozélanďana pustit přes sebe, protože překročil čáru vymezující prostor určený jen pro piloty vracející se z boxů. Navíc ve chvíli, kdy on sám mířil k mechanikům, byly boxy kvůli žluté fázi uzavřeny. A po restartu přišla kolize a ztráta naděje na dobrý výsledek.

Na koho se zaměřit

Bourdais je jedním z pilotů, na něhož budou upřeny zraky i tento rok. Krom toho, že po špatném vstupu do sezony o sobě před týdnem v Alabamě dal pořádně vědět a dojel na třetím místě, to v Long Beach tradičně umí. Tento rok si navíc okruh vyzkouší i v americkém vytrvalostním šampionátu IMSA, kde nahradí nemocného pilota týmu Chipa Ganassiho Joeyho Handa.

Jediným, kdo zatím zažívá vyrovnaný vstup do sezony, je lídr šampionátu Newgarden. Vítězství v St. Petersburgu, 2. místo v Austinu a skvělá jízda z 16. pozice na 4. v Alabamě mu vynesla brzké vedení v sérii a to se slušným náskokem na druhého Dixona. Ten se trápil v Austinu, třetí Sató zase v St. Petersburgu.  Tam vyřadila technika Bourdaise a Hunter-Reaye, podobně jako Powera v Austinu a Hertu v Alabamě.

Loňský vítěz z Long Beach Rossi je zatím také takovou Šípkovou Růženkou. Páté místo v St. Pete, deváté v Austinu, opět páté v Alabamě. Vloni měl v úvodních třech závodech na kontě dvě třetí místa a vítězství. Ale teď přichází trať, na níž se jeho stáji daří. To by mohlo probudit i Hunter-Reaye, který také ví, jaké je to vyhrát na nejslavnějším americkém městském okruhu.

V neděli si Takuma Sató připsal čtvrté vítězství v kariéře v IndyCar. To první nezískal v roce 2013 nikde jinde, než právě na okruhu v Long Beach. Přiměje opět dobrý výsledek týmu legendárního moderátora Davida Lettermana, aby přijel podpořit své jezdce přímo na okruh?

Jako deja vú musí úvod letošní sezony připadat Pagenaudovi. Šampion z roku 2016 naposledy vyhrál v Sonomě v roce 2017, vloni byl nejlépe dvakrát druhý. Sezonu letos začal 7., 19. a 9. místem. Už vloni se spekulovalo, že jeho dny u týmu Penske mohou být brzy sečteny. Penske měl pokukovat po Rossim a Wickensovi coby náhradách za Pagenauda.

Městský okruh v Long Beach
Délka okruhu: 1,968 míle (3,17 km), 11 zatáček
Délka závodu: 85 kol/167 mil
První závod: 1975, současná IndyCar 2008
Rekord okruhu: Hélio Castroneves (Team Penske) - 1:06,2254 v roce 2017
Loňské pole position: Alexander Rossi (Andretti Autosport) – 1:06,5528
Loňský vítěz: Alexander Rossi (Andretti Autosport)

Časový harmonogram (SELČ)
Pátek 12. 4.
19:00 – 19:45 – 1. trénink
23:00 – 23:45 – 2. trénink

Sobota 13. 4.
18:00 – 18:45 – 3. trénink
21:10 – kvalifikace

Neděle 14. 4.
18:00 – 18:30 – warm up
22:40 – start závodu Acura Grand Prix of Long Beach

Komentáře ke článku