Novinky

  • 15.06.2019 Neutral Po sedmi hodinách vede 24 hodin Le Mansu toyota posádky Alonso - Buemi - Nakadžima

  • 15.06.2019 Neutral Světová rada motorsportu schválila odklad zveřejnění nových pravidel pro F1

  • 14.06.2019 Good Antonio Giovinazzi získal letošní Cenu Lorenza Bandiniho

Facebook Instagram

Trn má chránit hlavu jezdců už od příštího závodu

Trn má chránit hlavu jezdců už od příštího závodu

Jezdci ale řeší nepříjemné víření

Už od Velké ceny Indianapolisu, tedy o závod dříve, než bylo původně v plánu, se na přídi vozů IndyCar objeví trn. Ten má chránit před poletujícími troskami, které případně odkloní tak, aby nezasáhly kokpit a hlavu jezdce.

IndyCar systém označuje jako Rozšířenou čelní ochranu (Advanced Frontal Protection – AFP). Debut byl původně v plánu při letošním ročníku 500 mil v Indianapolisu. Po testu tento týden, kdy si na oválu Indianapolis Motor Speedway jízdu s trnem piloti vyzkoušeli, se IndyCar rozhodla nasazení posunout a zavést AFP už o závod dříve.

„Díky skvělému výkonu Dallary a všech týmů v IndyCar, jsme v předstihu oproti plánům,“ potvrdil prezident IndyCar Jay Fry.

Hrb váží jen zhruba 2,5 kila, respektive pět liber. Prošel stejnými testy jako stříška za hlavou jezdce a podle IndyCar je připravený k nasazení. Podle Frye jde o první krok v rozšíření ochrany jezdce, další plánuje série představit příští měsíc. 

„Je skvělé, že IndyCar tlačí na bezpečnost. Očividně je to první krok v ochraně hlavy jezdce. A jako někdo, kdo dostal do hlavy úlomky, čemuž by tohle předešlo, jsem všemi deseti pro. Je uklidňující vědět, že stále pracujeme na více komplexním řešení,“ komentoval zavedení AFP James Hinchcliffe.

Spencer Pigot dodal pro web Racer.com, že jeho obavy z toho, že mu bude AFP překážet ve výhledu, se nenaplnily. Narazil ale na jiný problém.

„Největší nepříjemností je rozvířený vzduch, který zmítá přilbou a nadzvedává ji,“ uvedl Pigot. Tým to společně s výrobcem přilby vyřešil vycpávkou, kterou přidělal na kraj kokpitu. O něj se pilotova hlava na oválu při zatáčení opírá a skutečně v levotočivých obloucích se podařilo jev odstranit. Jenže na klasickém okruhu, kde pilot potřebuje hýbat hlavou ze strany na stranu, to použít nejde.

„Tak uvidíme, jak nás to na něm ovlivní. Než jsme přidali vycpávku, moc jsem toho kvůli klepání přilby neviděl. A není to jen otázka Bellu (výrobce helmy, pozn. red.), kluci s přilbami Arai a dalšími měli stejné problémy,“ dodal Pigot a vyzval k rychlému vyřešení.

Komentáře ke článku