Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren slibuje dramatické zlepšení

McLaren slibuje dramatické zlepšení

Od GP Španělska dozná MP4-20 změn.

Z tábora McLarenu se ozývají hlasy, podle kterých se můžeme již v květnu během Grand Prix Španělska dočkat dramatického zlepšení.

Letošní monopost MP4-20 má potenciál na to, aby dokázal vyhrávat závody. Nový McLaren je považován za jeden z nejrychlejších a aerodynamicky nejefektivnějších vozů ve startovním poli. Doposud však stáj z Wokingu nedokázala tento potenciál využít.

"V některých ohledech je naše auto velmi dobré," uvedl Ron Dennis během uplynulého víkendu.

"V kvalifikace máme potenciál na to být nejrychlejší, určitě však mezi prvními čtyřmi."

McLaren se minulý rok trápil zejména s motory. Letos zatím spolehlivost nepředstavuje problém. Po třech odjetých závodech se McLaren může pyšnit stoprocentní spolehlivostí. Agregáty přitom letos musí vydržet dva závody v řadě. Podle Dennise Mercedes pracuje na tom, aby motory poskytovaly ještě větší výkon.

"Víme, jak na tom jsme. Ať jsme na tom v porovnání s druhými jakkoliv, uděláme agresivní krok směrem vpřed. Většina toho, na čem momentálně pracujeme, by se měla zhmotnit ve Španělsku," prohlašuje šéf McLarenu.

"Doufáme, že se v Barceloně dočkáme velkého kroku vpřed."

Grand Prix Španělska, představující pátý podnik letošní sezóny, se jede 8. května. Mezitím nás však čeká ještě GP San Marina.

"Auto je extrémně šetrné k pneumatikám. To nám dává buď možnost, velmi zjednodušeně řečeno, zvolit měkčí směs a využít toho, nebo pokračovat ve vývoji a přenést na pneumatiky více energie," dodává Dennis.

"Snažíme se o obojí."

Omezení v oblasti pneumatik se letos změnila. Týmy tak musí používat jednu sadu pneumatik pro kvalifikaci i vlastní závod.

Auto, které se chová k pneumatikám šetrně, by na tom s blížícím se koncem závodu mělo být velmi dobře.

V Bahrajnu zajel Pedro de la Rosa ve třiačtyřicátém kole závodu vůbec nejrychleji ze všech. Španěl dojel na pátém místě, zatímco Kimi Räikkönen dojel třetí. V předchozím závodě, GP Malajsie, byl nejrychlejší monopostem rovněž McLaren. V Bahrajnu se Kimi kvalifikoval jako devátý. Pedro dokázal svého týmového kolegu porazit, ale na více než osmé místo na roštu to nestačilo. Objevily se tak obavy týkající se možného problému s pomalým zahříváním pneumatik.

"Zdá se, že máme v kvalifikaci jisté problémy," uvedl Räikkönen. "Prostě nedokážeme dostat z auta rychlost. Během závodu je to však v pořádku.

Musíme udělat něco, abychom se dostali do první řady nebo alespoň do její blízkosti. Pak budeme schopni vyhrávat závody. Po startu z osmého nebo devátého místa je to však velmi složité."

Dennis si nemyslí, že se jedná o problém Michelinu.

"Na Michelinu je dobré to, že jsou schopni vyvinout jakékoliv pneumatiky a to pro všechny týmy. To má své klady, ale i zápory.

Máte-li problém, tak nesmíte zapomenout na to, že možná používáte jedinečné pneumatiky. Pneumatiky Michelin jsou obecně velmi dobré, kvalitní a mají extrémní životnost."