Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Když není kde předjet, stačí i mrtvé pneumatiky

Když není kde předjet, stačí i mrtvé pneumatiky

VC Monaka – analýza Pirelli

Lewis Hamilton v cíli prohlásil, že to byl nejtěžší závod, jaký kdy jel. Asi na tom něco bude, protože pneumatiky, na nichž projel vítězně cílem, byly skutečně už „po smrti“. Vždyť na nich absolvoval předlouhých 66 kol.

V prognóze, kterou jsme uveřejnili před závodem, byli odborníci Pirelli o něco opatrnější. Pro ujetí této vzdálenosti považovali za vhodnější směs tvrdou. U střední směsi předpokládali životnost 53 až 60 kol. Jenže to bylo doporučení pro běžné závodníky, nikoli pro Hamiltona.

Ačkoli nejméně 15 kol vysílal do světa prostřednictvím rádia zoufalé vzkazy k týmovým inženýrům, rozhodně měl situaci pod kontrolou. Být to kdekoli jinde, jistě by vedení neuhájil. Ale v Monaku se trať postará o zázraky.

Po kolizi s Hülkenbergem roztrousil Leclerc po trati množství úlomků a kusů gumy. Přední jezdci v čele s Hamiltonem toho využili k zastávce a výměně kol. Hamilton přezul na střední, jeho pronásledovatelé na tvrdou směs.

Ke stupni vítězů podle očekávání vedla jedna zastávka. Tedy s výjimkou Bottase, který musel návštěvu mechaniků po kolizi s Verstappenem hned zopakovat. Na stupeň vítězů ho však vynesla penalizace Nizozemce právě za tento střet.

Až pátý Gasly stavěl dvakrát. V jeho případě však byla motivací snaha o zisk prémiového bodu za nejrychlejší kolo v závodě. Na další sadě měkkých pneumatik se mu to podařilo.

Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Bottas výkonem 1:15,163. Na střední byl nejrychlejší Albon (1:15,607) a na měkké Gasly (1:14,279) . Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Hülkenberg (67 kol), na střední Ricciardo a Hamilton (66) a na měkké Grosjean (50).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.