Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Verstappenovi bariéra pomohla udržet se na trati

Verstappenovi bariéra pomohla udržet se na trati

První a poslední Pérezova nula?

Max Verstappen měl včerejší závod pevně v rukou, dokud jeho závěr nezdramatizoval déšť. Vedoucí závodník zůstal poměrně dlouho na starých středně tvrdých slickách, zatímco většina pole už přezula na pneumatiky do přechodných podmínek. Vyústilo to nejen v křik do týmové vysílačky, protože déšť sílil každou minutou, ale také smykem do bariéry. Ztráta kontroly nad vozem a jemné ťuknutí do bariéry byly jediným momentem, který mohl Verstappenovi zhatit závod, avšak jeho RB19 z incidentu vyvázlo bez újmy.

Zablokoval jsem zadní kola a nevěděl jsem, jak z toho ven,“ popisoval po závodě Verstappen. „Uvedl jsem vůz do smyku a bariéra mi v podstatě pomohla, když ten smyk zastavila.

Verstappen tvrdí, že závod se mohl zdramatizovat, i kdyby nepršelo. Fernando Alonso jezdil nedaleko za ním na tvrdých pneumatikách. Aston Martin ale udělal chybu, když Alonsa zavolal do boxů pro nové slicky, když na trať už dopadaly první dešťové kapky. Opakovaná výměna pneumatik darovala Verstappenovi 20sekundový náskok. Přitom to byli stratégové Red Bullu, kdo se obával opakované výměny pneumatik, pokud by Verstappen nedokázal stint na středně tvrdých dostatečně natáhnout.

Nebylo to snadné, protože jsme měli středně tvrdé a Fernando byl na tvrdých. Nechtěli jsme zůstat na trati tak dlouho, ale byli jsme k tomu nuceni. Mračna se blížila a my nevěděli, co bude.

Zatímco Verstappen si připsal 25 bodů za vítězství, jeho týmový kolega a zároveň asi jediný reálný Verstappenův soupeř v boji o titul opouštěl Monte Carlo s nulou. Po zpackané kvalifikaci se trápil za pomalejšími vozy. Zkusil nejeden riskantní tah, včetně extrémně brzké první výměny pneumatik a přezutí na pneumatiky do mokra, avšak ani jeden z pokusů nepřinesl kýžené ovoce.

Zaplatili jsme za moji chybu. Byla do drahá chyba,“ lituje Pérez. „Nezbývá než se omluvit celému mému týmu, protože takové chyby nejsou akceptovatelné. Musím jít dál, poučit se z toho. A už ani jeden závod bez bodu!

Verstappen má nyní v čele šampionátu 39bodový odstup, Pérez je o 12 bodů před Fernandem Alonsem.

V závodě byl Verstappenovým soupeřem Alonso, z hlediska šampionátu je důležitější velký odskok od Péreze. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull