Novinky

  • 20.11.2019 Neutral FIA zabavila za účelem zkoumání palivový systém monopostů Ferrari

  • 19.11.2019 Bad Zemřel Frans Verstappen, otec a dědeček pilotů F1 Jose a Maxe

  • 17.11.2019 Neutral Max Verstappen z týmu Red Bull zvítězil ve VC Brazílie v Interlagosu

Facebook Instagram

Tvrdé a ojeté gumy stačily Hamiltonovi na rekord

Tvrdé a ojeté gumy stačily Hamiltonovi na rekord

VC Velké Británie – analýza Pirelli

Lewis Hamilton vyhrál vzrušující britskou velkou cenu. Díky šestému triumfu se stal rekordmanem, když překonal pětkrát úspěšné Jima Clarka a Alaina Prosta. Cesta k vítězství nečekaně vedla přes jedinou zastávku na výměnu pneumatik.

Hamilton měl štěstí. Vyslání safety caru mu umožnilo absolvovat zastávku s minimální časovou ztrátou těsně před polovinou závodu. Jako jediný z první trojice stavěl jen jednou ve 20. kole. Vyhrál přitom s náskokem více než 20 vteřin a navíc v posledním kole překonal traťový rekord. Byl to neskutečný výkon, protože rekord vytvořil na 32 kol starých pneumatikách s opotřebovanou tvrdou směsí. Postavil tím na hlavu všechny teoretické předpoklady.

Prvních pět jezdců použilo čtyři různé strategie. Mercedes zvolil pro každého jezdce jinou taktiku. Dokonce se zdálo, jako by tím chtěl Hamiltonovi odstranit Bottase z cesty. Fina totiž povolal do boxů už v 16. kole, i když startoval na střední směsi. Protože mu mechanici obuli znovu střední, musel před koncem závodu ještě jednou zastavit. Po přezutí na použitou měkkou směs mělo být zajetí nejrychlejšího kola hračkou. Nikdo nemohl předvídat, co předvede v posledním kole Hamilton.

Leclerc měnil kola rovněž dvakrát. Nejprve z měkké na střední (13. kolo) a potom na tvrdou směs (21.). Gasly přezul jako první ze střední na tvrdou (12.), Verstappen ze střední na střední (13.) a na tvrdou (20.). Také u dalších jezdců bylo použití variant velmi pestré, což dokazuje infografika.

Velkou roli v tom sehrálo vyjetí safety caru, které bylo pro mnoho závodníků impulsem k výměně pneumatik. S výjimkou Bottase, který trochu nepochopitelně setrval na trati. Počasí do vývoje závodu nezasáhlo, protože nakonec nepršelo.

Nejlepšího času na tvrdé směsi pneumatik dosáhl Hamilton výkonem 1:27,369. Na střední byl nejrychlejší Vettel (1:28,733) a na měkké Bottas (1:27,406). Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Gasly (40 kol), na střední Albon (39) a na měkké Pérez (22).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky. 

 

 

Komentáře ke článku