Novinky

  • 07.12.2019 Good Polák Robert Kubica, vítěz jedné velké ceny, slaví 35. narozeniny

  • 06.12.2019 Neutral Renault opouští po dvaceti letech technický ředitel Nick Chester

  • 06.12.2019 Good Mistr světa F1 z roku 1982 Keke Rosberg slaví 71. narozeniny

Facebook Instagram

Nejlépe se s vedrem vypořádal Leclerc

Nejlépe se s vedrem vypořádal Leclerc

VC Německa – 2. trénink

Ferrari zatím drží Mercedes za zády. V kvalifikačním režimu ho celkem jasně porazilo, když tentokrát Leclerc předčil Vettela. Otázkou samozřejmě je, jak oba týmy nechaly roztočit motory.

Podmínky byly doslova vražedné. Vzduch měl na začátku hypertropických 36 stupňů, asfalt dokonce padesát. Všichni si přáli, aby slíbené zítřejší ochlazení přišlo co nejdříve.

Kvjat netrpělivě očekával ještě další událost. Jeho partnerka Kelly Piquetová má totiž každým dnem porodit.

Do pekla se odvážili zprvu jen tři odvážlivci – Magnussen, Norris a Grosjean. Nejrychlejší z nich byl posledně jmenovaný s 1:15,67 (na tvrdých pneumatikách). Ostatní se trousili jen pozvolna. Mezitím padl letošní teplotní rekord ve F1 – rtuť vystoupala na 37,5 stupně!

Ze špičky vytáhli jako první do bitvy piloti Ferrari. Leclerc s 1:14,56 na tvrdé směsi byl o 23 setin rychlejší než Vettel na střední. Na třetí příčce se v té chvíli nacházel Räikkönen, jemuž první trénink příliš nevyšel.

Hamilton si sice dal jako obvykle načas, ale pak se to do toho opřel. Stopky se zastavily na hodnotě 1:14,45, přičemž použil střední gumy. Bottas na tvrdých zaostal o 33 setin. V dalším pokusu však ztrátu téměř úplně smazal. Přetahovaná tím ještě neskončila, protože Hamilton zrychlil na 1:14,07. Dostal se tedy na Vettelovu dopolední úroveň, jenže na tvrdší alternativě obutí.

Před rozhodující fází vedl Hamilton následován Bottasem (+0,39), Leclerkem (+0,44), Verstappenem (+0,51), Vettelem (+0,73), Gaslym (+1,01) a Räikkönenem (+1,10).

Role průkopníka v simulaci kvalifikace se zhostil Grosjean, jenž se tak mohl krátkodobě těšit z druhé pozice. Podobně příjemně se možná cítil i třetí Stroll. Postupně ovšem na měkké pneumatiky přezouvali také ostatní.

Do tuhého začalo jít ve chvíli, kdy Vettel dal 1:13,57. Vzápětí ho týmový kolega Leclerc trumfnul o 12 setin. Čekal se zdrcující nástup Mercedesu, jenže ani Hamilton (+0,14), ani Bottas (+0,66) duo Ferrari nezdolali. Verstappen byl stažen do boxů poté, co ohlásil pokles výkonu.

Pátek Hamiltonovi a vůbec Mercedesu nepatřil

Sotva se jezdci pustili do zdolávání dlouhých úseků, ocitl se v nesnázích Räikkönen. „Lidi jsou dneska úplně pitomí,“ nadával do rádia. „Musel jsem jít dokonce na brzdy.“ Komentoval tím situaci, kdy ho Magnussen zablokoval na výjezdu ze zatáčky Sachs.

Ani v závěrečné části mercedesy dosahovanými časy nijak nepřesvědčily. Bottas se navíc dnes už po několikáté neudržel na dráze.

Leclerc se dostavil k nácviku výměny pneumatik, jenže zastavil tak nešikovně, že ho mechanici museli tlačit zpět. Horší situace v boxové uličce nastala, když na výjezdu z ní ztichl Hülkenbergův renault. Za ním uvízl Norris, který se neměl kudy dostat na trať.

Naštěstí pro něj o nic nepřišel. Gaslyho red bull byl v zatáčce nedotáčivý a Francouz to přehnal s korekcí. Skončil v bariéře a trénink byl přerušen.

 

Grosjean vykřesal jiskřičku naděje pro Haas

 

Restart nastal po pěti minutách. Během nich se podařilo zprovoznit Hülkenbergovo auto, avšak patrně jen provizorně, protože po jednom kole zmizelo v garáži. Také vítěz tréninku Leclerc slyšel cosi podivného při brzdění, tým ale v datech nic podezřelého nenašel. Podobné trable měl i Sainz, jemuž se propadal brzdový pedál.

Ze stájí středu pole panuje po pátku asi o trošku lepší nálada v Haasu. Překvapující je také Strollova přítomnost v první desítce. Naopak po delší době v ní nenalezneme ani jednoho zástupce McLarenu. Další propadák potkal Gaslyho, přičemž havárie neměla na jeho umístění žádný vliv. 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:13,449   33
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:13,573 + 0.124 30
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:13,595 + 0.146 30
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:14,111 + 0.662 30
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:14,133 + 0.684 23
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:14,179 + 0.730 33
7. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:14,268 + 0.819 32
8. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:14,458 + 1.009 33
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:14,472 + 1.023 26
10. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:14,518 + 1.069 30
11. Carlos Sainz McLaren Renault 1:14,662 + 1.213 34
12. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:14,800 + 1.351 39
13. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:15,010 + 1.561 33
14. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:15,062 + 1.613 36
15. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:15,089 + 1.640 19
16. Lando Norris McLaren Renault 1:15,247 + 1.798 29
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:15,406 + 1.957 31
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:15,470 + 2.021 28
19. George Russell Williams Mercedes 1:16,900 + 3.451 27
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:16,980 + 3.531 26

Komentáře ke článku