Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ferrari ujíždí Mercedesu stále více

Ferrari ujíždí Mercedesu stále více

VC Německa – 3. trénink

Kdybychom vzali výsledky posledního tréninku za bernou minci, nečeká Mercedes ve velké ceně, kterou pojal jako svoji oslavu, nic moc dobrého. Ferrari mělo zjevně navrch a růžky vystrčil také Verstappen.

Počasí se podle očekávání radikálně změnilo. Teplota spadla na 24 stupňů, asfalt měl zpočátku 33 stupňů, ke konci už 40. V noci v Hockenheimu vydatně sprchlo, na trénink už ale bylo sucho.

Kubica nastoupil s novým podvozkem. Williams kvůli výměně porušil noční zákaz práce, protože to však letos bylo poprvé, vyhnul se trestu.

Prvním na dráze byl tentokrát Magnussen. Pospíšili si také Albon, Grosjean, Norris a Kubica. Po instalačních kolech se však zase stáhli zpět.

Čekalo se, že týmy budou chtít před kvalifikací posbírat co nejvíce dat, úvodní fáze tomu ale moc nenasvědčovala. Na Hockenheimringu zavládlo ticho, přerušované sem tam nějakým osamělým autem.

Teprve po deseti minutách jsme se dočkali změřeného času. Patřil Sainzovi a měl hodnotu 1:14,15 (na středních pneumatikách). To bylo signálem k tomu, aby se do akce pustila i velká trojka.

Ferrari mělo znovu nos vpředu - Leclerc na měkkých gumách zaznamenal 1:13,11. Kuriózní problém postihl Hamiltona, který se dožadoval jiných rukavic. Přesto se držel druhý se ztrátou 65 setin. Bottas bez vážnějších následků probrzdil ve druhé zatáčce.

V dalším průběhu poskočil na druhou příčku navzdory chybě Vettel (+0,25) a na čtvrtou překvapivě Hülkenberg. Leclerc přiložil a pokořil hranici 1:13, když se dostal až na 1:12,73. Už podruhé se nevešel do zatáčky Bottas, kterému momentálně patřila až šestá příčka s více než sekundovou ztrátou. Fin si stěžoval, že vůz v závěrečném sektoru ztrácí výkon. 

Verstappen skončil druhý a to nepršelo...

Zajímavou strategii zvolil Racing Point, protože u Péreze se skvěla po dvaceti minutách v kolonce počet absolvovaných kol nula. Také Verstappen, Magnussen, Grosjean, Norris a Stroll se nemohli vykázat žádným časem. Když u Nizozemce konečně naskočil, stačil nejprve na páté a pak na třetí místo (+0,59). Dlužno ovšem dodat, že jeho red bull měl obuté střední pneumatiky.

Grosjean z neznámých důvodů nepustil před sebe Gaslyho a oba projeli několik zatáček bok po boku. Divákům se to asi líbilo, lidem od Red Bullu a Haasu zřejmě podstatně méně. Magnussen oznámil na zeď, že se v autě cítí mnohem lépe než včera. Byl nicméně ubezpečen, že na jeho nastavení se vůbec nic nezměnilo.

V poločase vedl nadále Leclerc před Vettelem (+0,56), Verstappenem (+0,59), Hamiltonem (+0,72), Räikkönenem (+0,79) a Albonem (+0,81). Bottas figuroval až jako jedenáctý (+1,049), Gasly jako třináctý (+1,084, na střední směsi). 

Räikkönenovi se na Hockenheimringu zatím daří

Po krátké pauze k nadechnutí udeřilo Ferrari znovu. Leclerc zajel 1:12,38, Vettel 1:12,64, přičemž byl nejrychlejší v prvním sektoru. Vzpamatoval se Bottas (+1:12,89) a Verstappen trochu nečekaně rozrazil rudý dvojblok (1:12,54). Hamilton trčel za trojicí Magnussen, Gasly a Räikkönen na osmé pozici s více než sekundovým mankem. Stejně jako četní další doplatil na to, že jeho nejlepší výkon byl škrtnut kvůli nedodržení limitů tratě.

V boxech se mechanici snažili dát dohromady Russelův williams, jenž měl poškozenou podlahu. Pomoc tam hledal také Grosjean, u jehož haasu selhal motor.

Hamilton se ve finiši posunul alespoň na šesté místo, nicméně musel skousnout porážku od Magnussena. Po Dánově pátečním trápení to zní jako pohádka...

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:12,380   18
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:12,548 + 0.168 12
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:12,644 + 0.264 18
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:12,890 + 0.510 24
5. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:12,893 + 0.513 13
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,965 + 0.585 22
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:13,300 + 0.920 18
8. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:13,324 + 0.944 17
9. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:13,351 + 0.971 18
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:13,378 + 0.998 15
11. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:13,476 + 1.096 15
12. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,496 + 1.116 19
13. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:13,554 + 1.174 24
14. Lando Norris McLaren Renault 1:13,556 + 1.176 15
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:13,671 + 1.291 16
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:13,672 + 1.292 15
17. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:13,767 + 1.387 21
18. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:13,816 + 1.436 20
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:15,540 + 3.160 20
20. George Russell Williams Mercedes 1:15,824 + 3.444 11