Novinky

  • 15.09.2019 Good Filip Salaquarda obsadil 5. místo v závodě ADAC GT na Hockenheimringu

  • 15.09.2019 Good Roman Staněk vybojoval druhé místo v nedělním závodě ADAC F4 na Nürburgringu

  • 14.09.2019 Neutral Roman Staněk obsadil v sobotním závodě ADAC F4 na Hockenheimringu 8. místo

Facebook Instagram

První Hamilton, Ferrari stihla totální pohroma

První Hamilton, Ferrari stihla totální pohroma

VC Německa – kvalifikace

Ležení Ferrari v padoku na Hockenheimringu se dnes zahalí do smutku. Technické kolapsy poslaly v kvalifikaci rudé vozy předčasně mimo hru a Hamilton měl cestu k pole position volnou.

Oteplilo se, ale 27 stupňů pořád šlo. Povrch dráhy už měl ovšem stupňů 45. Stejné hodnoty dosahovala také vlhkost vzduchu. Pravděpodobnost příchodu deště sice činila 60 %, jenže jsme se ho nedočkali.

Divákům se jako první představil Kubica. Zajetý čas ovšem signalizoval, že obvyklý scénář s loučením Williamsu už po první části se opět naplní. Zajímavějších bylo Räikkönenových 1:13,06.

Ještě větší pozornost vzbudilo Vettelovo hlášení, že mu chybí výkon a že se vrací do boxů. To už měl jeho kolega Leclerc na kontě úctyhodných 1:12,22 a Verstappen 1:12,59. Z Vettelova auta šel dolů kryt motoru a mechanici se horečně pustili do práce. Čas ubíhal a Němec neměl v rukou zatím vůbec nic.

Hamilton se nacházel na 15. místě, předpokládalo se však, že šlo jen o průzkum bojem. To se také potvrdilo, když se posunul na třetí příčku (+0,62). Vzápětí si jistotu postupu pojistil také Bottas (+0,84).

V 15 hodin 14 minut se domácím fandům zhroutil svět. Vettel vystoupil ze svého auta! Snaha o reparát za loňský nezdar tak utrpěla bezmála smrtelnou ránu hned na začátku. Předběžná zpráva hovořila o tom, že se něco pokazilo na turbu.

V pásmu ohrožení se kromě williamsů nacházeli také Norris a Albon. Brit se pak sice zlepšil, ale jen tak, že se musel strachovat dál. Také tam nakonec s přispěním Kvjata zahučel… Pro něj určitě obrovské zklamání, naopak Stroll si letos poprvé vyzkoušel, jak to chodí v prostřední fázi. 

Leclerc byl poslední nadějí Ferrari, ani jemu ale štěstí nepřálo

Do ní Leclerc a mercedesy nastoupili na středních pneumatikách. Na nich se převaha Ferrari kamsi vypařila. Hamilton zajel 1:12,14, Leclerc 1:12,34 a Bottas 1:12,42. Současně se prolákla zvěst, že obhájce titulu se nenachází v optimální kondici, protože ho trápí horečka.

Zatímco Gasly se na měkkých gumách dostal alespoň před Bottase, Verstappen začal mít problémy s autem. Podobně jako Vettel si stěžoval na úbytek výkonu. V garáži Red Bullu měli rázem o zábavu postaráno.

Kromě Nizozemce to měli nahnuté oba renaulty, jimž zatím víkend moc nevycházel, Stroll a Kvjat.

Na rozdíl od Ferrari u Red Bullu krizi zvládli. Verstappen se vrátil a bezpečně si zajistil postup. Sice na měkké směsi, to ale v této situaci hrálo jen podružnou roli.

Vedlejším účinkem bylo, že tím zároveň „potopil“ Péreze. Ten se dokázal vynořit a místo něj se namočil Magnussen. Hülkenberg se posunul na osmé místo a rozesmutnil Giovinazziho. Kromě Itala šichta skončila pro Magnussena, Ricciarda, Kvjata a Strolla.

Elitní desítku tvořili Hamilton, Leclerc, Gasly, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Sainz, Hülkenberg, Grosjean a Pérez. Tedy reprezentanti osmi stájí, absentovaly jen Toro Rosso a Williams.

Zdá se, že po dlouhé sérii neúspěchů konečně Romain Grosjean nabírá dech

Vstupní rundu zahájil Bottas s 1:12,12. Okamžitě ho ale překonal Hamilton, když jako první překonal bariéru 1:12 – 1:11,76. Za něj se se ztrátou 34 setin zařadil Verstappen. Následovali Gasly, Räïkkönen, Grosjean, Sainz, Pérez a Hülkenberg.

Zatímco na velitelských stanovištích Mercedesu a Red Bullu sledovali s napětím zuřící bitvu, o pár metrů dál vrcholila katastrofa. Leclerc místo toho, aby vyrazil usilovat o pole position, zmizel v zázemí stáje. Ani zbylé auto Ferrari nedokončilo (z preventivních důvodů?) kvalifikaci!

Mercedes tak měl cestu k sobotnímu triumfu volnou. Přesto překvapilo, že při druhých pokusech se už vůbec nikdo nezlepšil. Jakoby byli všichni maximálně spokojeni.

První dvě řady tak zítra vytvoří zástupci Mercedesu a Red Bullu. Složení té třetí – Räikkönen a Grosjean – však asi netipoval nikdo.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,852 1:12,149 1:11,767 19
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:12,593 1:12,427 1:12,113 17
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:13,075 1:12,424 1:12,129 19
4. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:12,991 1:12,385 1:12,522 15
5. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:13,066 1:12,519 1:12,538 18
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:13,146 1:12,769 1:12,851 20
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:13,221 1:12,632 1:12,897 21
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:13,194 1:12,776 1:13,065 15
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,186 1:12,766 1:13,126 15
10. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:12,229 1:12,344   9
11. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:13,170 1:12,786   15
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:13,103 1:12,789   11
13. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:13,131 1:12,799   12
14. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:13,278 1:13,135   15
15. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:13,256 1:13,450   15
16. Lando Norris McLaren Renault 1:13,333     9
17. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:13,461     9
18. George Russell Williams Mercedes 1:14,721     11
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:14,839     11
  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari DNS     1

Komentáře ke článku