Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

První Hamilton, Ferrari stihla totální pohroma

První Hamilton, Ferrari stihla totální pohroma

VC Německa – kvalifikace

Ležení Ferrari v padoku na Hockenheimringu se dnes zahalí do smutku. Technické kolapsy poslaly v kvalifikaci rudé vozy předčasně mimo hru a Hamilton měl cestu k pole position volnou.

Oteplilo se, ale 27 stupňů pořád šlo. Povrch dráhy už měl ovšem stupňů 45. Stejné hodnoty dosahovala také vlhkost vzduchu. Pravděpodobnost příchodu deště sice činila 60 %, jenže jsme se ho nedočkali.

Divákům se jako první představil Kubica. Zajetý čas ovšem signalizoval, že obvyklý scénář s loučením Williamsu už po první části se opět naplní. Zajímavějších bylo Räikkönenových 1:13,06.

Ještě větší pozornost vzbudilo Vettelovo hlášení, že mu chybí výkon a že se vrací do boxů. To už měl jeho kolega Leclerc na kontě úctyhodných 1:12,22 a Verstappen 1:12,59. Z Vettelova auta šel dolů kryt motoru a mechanici se horečně pustili do práce. Čas ubíhal a Němec neměl v rukou zatím vůbec nic.

Hamilton se nacházel na 15. místě, předpokládalo se však, že šlo jen o průzkum bojem. To se také potvrdilo, když se posunul na třetí příčku (+0,62). Vzápětí si jistotu postupu pojistil také Bottas (+0,84).

V 15 hodin 14 minut se domácím fandům zhroutil svět. Vettel vystoupil ze svého auta! Snaha o reparát za loňský nezdar tak utrpěla bezmála smrtelnou ránu hned na začátku. Předběžná zpráva hovořila o tom, že se něco pokazilo na turbu.

V pásmu ohrožení se kromě williamsů nacházeli také Norris a Albon. Brit se pak sice zlepšil, ale jen tak, že se musel strachovat dál. Také tam nakonec s přispěním Kvjata zahučel… Pro něj určitě obrovské zklamání, naopak Stroll si letos poprvé vyzkoušel, jak to chodí v prostřední fázi. 

Leclerc byl poslední nadějí Ferrari, ani jemu ale štěstí nepřálo

Do ní Leclerc a mercedesy nastoupili na středních pneumatikách. Na nich se převaha Ferrari kamsi vypařila. Hamilton zajel 1:12,14, Leclerc 1:12,34 a Bottas 1:12,42. Současně se prolákla zvěst, že obhájce titulu se nenachází v optimální kondici, protože ho trápí horečka.

Zatímco Gasly se na měkkých gumách dostal alespoň před Bottase, Verstappen začal mít problémy s autem. Podobně jako Vettel si stěžoval na úbytek výkonu. V garáži Red Bullu měli rázem o zábavu postaráno.

Kromě Nizozemce to měli nahnuté oba renaulty, jimž zatím víkend moc nevycházel, Stroll a Kvjat.

Na rozdíl od Ferrari u Red Bullu krizi zvládli. Verstappen se vrátil a bezpečně si zajistil postup. Sice na měkké směsi, to ale v této situaci hrálo jen podružnou roli.

Vedlejším účinkem bylo, že tím zároveň „potopil“ Péreze. Ten se dokázal vynořit a místo něj se namočil Magnussen. Hülkenberg se posunul na osmé místo a rozesmutnil Giovinazziho. Kromě Itala šichta skončila pro Magnussena, Ricciarda, Kvjata a Strolla.

Elitní desítku tvořili Hamilton, Leclerc, Gasly, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Sainz, Hülkenberg, Grosjean a Pérez. Tedy reprezentanti osmi stájí, absentovaly jen Toro Rosso a Williams.

Zdá se, že po dlouhé sérii neúspěchů konečně Romain Grosjean nabírá dech

Vstupní rundu zahájil Bottas s 1:12,12. Okamžitě ho ale překonal Hamilton, když jako první překonal bariéru 1:12 – 1:11,76. Za něj se se ztrátou 34 setin zařadil Verstappen. Následovali Gasly, Räïkkönen, Grosjean, Sainz, Pérez a Hülkenberg.

Zatímco na velitelských stanovištích Mercedesu a Red Bullu sledovali s napětím zuřící bitvu, o pár metrů dál vrcholila katastrofa. Leclerc místo toho, aby vyrazil usilovat o pole position, zmizel v zázemí stáje. Ani zbylé auto Ferrari nedokončilo (z preventivních důvodů?) kvalifikaci!

Mercedes tak měl cestu k sobotnímu triumfu volnou. Přesto překvapilo, že při druhých pokusech se už vůbec nikdo nezlepšil. Jakoby byli všichni maximálně spokojeni.

První dvě řady tak zítra vytvoří zástupci Mercedesu a Red Bullu. Složení té třetí – Räikkönen a Grosjean – však asi netipoval nikdo.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,852 1:12,149 1:11,767 19
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:12,593 1:12,427 1:12,113 17
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:13,075 1:12,424 1:12,129 19
4. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:12,991 1:12,385 1:12,522 15
5. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:13,066 1:12,519 1:12,538 18
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:13,146 1:12,769 1:12,851 20
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:13,221 1:12,632 1:12,897 21
8. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:13,194 1:12,776 1:13,065 15
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,186 1:12,766 1:13,126 15
10. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:12,229 1:12,344   9
11. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:13,170 1:12,786   15
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:13,103 1:12,789   11
13. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:13,131 1:12,799   12
14. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:13,278 1:13,135   15
15. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:13,256 1:13,450   15
16. Lando Norris McLaren Renault 1:13,333     9
17. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:13,461     9
18. George Russell Williams Mercedes 1:14,721     11
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:14,839     11
  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari DNS     1