Novinky

  • 21.02.2020 Good Nejrychlejším mužem 3. dne testů v Barceloně zůstal Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 21.02.2020 Good V dopolední části 3. dne testů F1 byl nejrychlejší Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 21.02.2020 Neutral Systém DAS, použitý u vozu F1 Mercedes, má být od roku 2021 zakázán

Facebook Instagram

Záhada Magnussenova svéhlavého auta

Záhada Magnussenova svéhlavého auta

Chvilku funguje, pak prudce zpomalí

Je to záhada. Když už Kevinu Magnussenovi jeho haas konečně jede, vydrží to jenom chvilku. Kolega Grosjean, který stále spoléhá na specifikaci z počátku sezony, takové starosti přitom nemá.

Nejčerstvějším důkazem je včerejší kvalifikace. V její úvodní části Dán dosáhl nadějného výkonu 1:16,122. Jenže ve druhé se zmohl jen na 1:17,081 a nepostoupil. Kam se ta sekunda poděla?

To se snažíme zjistit,“ odpovídá šéf týmu Günther Steiner. „Tohle auto je veliká hádanka. Když funguje, zajíždíme s ním skvělé časy. Pak se to najednou zlomí. Něco podobného jsme zažili už na Hockenheimringu.

Kevin Magnussen si zatím se svým vozem moc neví rady

Nestačili jsme se divit, co se s vozem v rozpětí deseti až patnácti minut stane. Přitom jsme na něj v té době vůbec nesáhli,“ kroutí hlavou. „Možná to nějak souvisí se změnou teploty, jenže ta nemohla být nijak dramatická.“

Pokaždé jako bych seděl v jiném autě,“ líčí svoje poznatky Magnussen. „Neudělal jsem žádnou chybu a přesto jsem někde nechal celou vteřinu. Najel jsem do první zatáčky a zjistil, že nemám vůbec žádnou přilnavost. Řekl jsem si, pojedeš dál, co to dá, třeba se zhoršila trať a proto jsi pomalejší. Jenže ostatní zrychlili. Jsou možné tři příčiny, kvůli kterým přestaly pneumatiky fungovat: změna teploty, silnější vítr nebo provoz během mého přípravného kola. Netušíme ovšem, která z nich to byla.“

Nastavení bylo stejné, tlaky v gumách také,“ dodává Steiner. „Z dat se rovněž nedá nic vyčíst. Musíme na to přijít, nejsme přece úplně blbí.

Komentáře ke článku