Novinky

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

  • 19.08.2019 Neutral Will Power z Teamu Penske v Pocono Raceway letos poprvé vyhrál závod IndyCar

Facebook Instagram

Drahé, zbytečné, nebezpečné a proti trendu F1

Drahé, zbytečné, nebezpečné a proti trendu F1

Szafnauer: Doplňování paliva během závodu vyjde na miliony

Dalším nápadem, se kterým se operuje v souvislosti se změnami pravidel v roce 2021, je návrat tankování vozů během závodu. Tento pro diváky atraktivní prvek byl zakázán v roce 2010.

Idea má své nadšené zastánce i zaryté odpůrce. K prvním patří četní jezdci, jimž se líbí, že by vozy byly lehčí. Ke druhým šéfové hlavně menších stájí, obávající se dalších výdajů.

Mezi ně se nyní přiřadil principál Racing Pointu Otmar Szafnauer. „Když to spočítáme na pět let dopředu, dává to přibližně částku dva a půl milionu dolarů. Je to hodně? Dva a půl milionu jsou velké peníze. Zejména proto, že jinak bychom je nemuseli vynakládat. Jde navíc o kusovou výrobu, což věc výrazně prodraží,“ tvrdí.

Největší část z uvedené sumy by bylo potřeba vynaložit hned na začátku na nákup zařízení a jeho příslušenství. V dalších letech půjde zejména o náklady na dopravu a obslužný personál. 

Otmar Szafnauer se k znovuzavedení doplňování paliva staví navýsost kriticky

Je to důležitý argument proti,“ zdůrazňuje Szafnauer. „Kromě toho se obávám, že závody se budou v ještě větší míře rozhodovat v boxové uličce.“ Znovuzavedení doplňování paliva samozřejmě zvětší manévrovací prostor týmů pro nejrůznější strategické hrátky.

A potom je tu ještě bezpečnostní aspekt. „Dříve nebo později se něco pokazí a dojde k velkému požáru. V minulosti jsme byli mnohokrát svědky toho, že někdo předčasně odjel s připojenou hadicí. Přijdeme zároveň o kouzlo superrychlých zastávek. Mechanici u kol nebudou muset tolik pospíchat, protože pohonné hmoty nebudou doplněny dříve jak za šest, sedm sekund,“ upozorňuje boss Racing Pointu.

Máme superefektivní motory. Jen to zatím nedokážeme světu patřičně sdělit. Jenže tímto krokem bychom to de facto popírali. Nepovažuji to za dvakrát chytré,“ uzavírá svůj výklad Szafnauer.

Komentáře ke článku