Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Ferrari je důrazně proti jednotným dílům

Ferrari je důrazně proti jednotným dílům

Binotto: Nic se tím neušetří

Není žádným tajemstvím, že k nejhalasnějším kritikům připravovaných změn pravidel od roku 2021 patří Ferrari. Šéf Scuderie Mattia Binotto vysvětluje, proč.

Nejsem zatím spokojen. Od počátku jsme deklarovali, že jsme proti standardizaci. Přitom mám dojem, že jdeme právě touto cestou,“ prohlašuje. Ono se ale nejedná o dojem. Vedení F1 se zjevně orientuje právě na to – viz zavádění jednotných brzd, ráfků a dalších komponent. To je rozpor, který se bude překonávat velmi obtížně.

Pořád jsme přesvědčeni, že soutěž tvoří podstatu tohoto sportu,“ tvrdí Binotto. „Aplikace standardizovaných dílů navíc náklady nesníží, protože se kvůli nim bude muset kompletně přestavět auto.

Mattia Binotto se staví proti zavádění jednotných komponentů

Jsme pro stanovení rozpočtového stropu,“ pokračuje. „Omezí utrácení a pomůže zacelit mezeru mezi velkými a malými týmy. Proto si nemyslím, že tak nutně potřebujeme unifikované součástky. Beztak každý stejně vyčerpá celou povolenou kvótu finančních prostředků.“ Jinak řečeno – co se ušetří na jednom místě, bude se investovat jinde.

Podobně Binotto kritizuje chystané úpravy aerodynamiky: „Především hrozí řada nepředvídatelných důsledků, pokud se začne prakticky od nuly. Riziko je opravdu značné. Dále se domníváme, že aerodynamika by měla nadále vytvářet výkonnostní rozdíl mezi jednotlivými monoposty. Nechceme, aby se z F1 stala show. Ano, je třeba zlepšit podívanou pro fanoušky, jenže promyšleně a nepřehnat to.

Tak se zdá, že signor Binotto bude s Chasem Careyem a spol. asi jen těžko hledat společnou řeč…

Komentáře ke článku