Ospalý začátek patřil Vettelovi, Hamilton měl problém

VC Belgie – 1. trénink
Jakoby mnozí účastníci ještě dleli duchem na dovolené. Druhý poločas sezony se rozeběhl ve velmi poklidném tempu.
Možná k tomu přispěl i fakt, že řada favoritů nastoupila s modifikovanými pohonnými jednotkami. Mercedes navíc vůbec nepoužil nejměkčí variantu obutí. Vítězství tak spadlo do klína Ferrari. Ve velmi dobrém světle se uvedla čerstvá posila Red Bullu Albon.
Počasí nebylo nic moc. Zatažená obloha dovolila vzduchu se ohřát jen na 19 stupňů, asfalt měl o osm více.
Williams poskytl další šanci svému rezervistovi Latifimu (a ten porazil Kubicu). Otazník dlouho visel nad zraněným Räikkönenem. Alfa Romeo pro všechny případy stáhla z Ameriky třetího jezdce Ericssona, Fin to ale zkusil.
Jako první se na trati objevili Verstappen a Sainz. Záhy po nich vyrazili absolvovat instalační kolo všichni ostatní – s výjimkou Hamiltona. Po více než dvacetiminutové prodlevě, kdy nad ardenským okruhem zavládlo ticho, udal tón Bottas časem 1:47,535 (na středních pneumatikách).
Naopak jeho kolega Hamilton ohlásil náhlý pokles výkonu a prudce zvolnil. Potom se vrátil do obvyklého rytmu, ale pro jistotu zamířil k mechanikům. Ti zjistili, že problém tkví v plynovém pedálu.
Do čela se mezitím posunul Ricciardo s 1:46,79. Australan však už použil měkkou směs. Kvjat se roztočil na výjezdu z boxů, nicméně mohl pokračovat dále. Uplynula třetina vyměřené doby, když poměrně důrazně dal o sobě vědět Verstappen, jenž se dostal na 1:45,80.
Albonova premiéra v Red Bullu byla docela povedená
V okamžiku, kdy se vracely vstupní sady gum zpět technikům Pirelli, vedl i nadále Nizozemec. Za ním se seřadili Ricciardo (+0,98), Albon (+1,15), Bottas (+1,24), Leclec (+1,30), Hülkenberg (+1,37) a Vettel (+1,43). Hamilton jako jediný neměl změřený čas. Celkově ovšem byla dosavadní aktivita na dráze mizivá.
Russell, který se v páteční dopoledne změnil v diváka, uvedl, že Spa a Monza budou pro Williams obzvláště náročné, protože „na rovinkách je naše ztráta na ostatní největší.“
Verstappenův výkon vzdoroval i nadále. Nejblíže, na dvě desetiny, se mu přiblížil jeho nový parťák Albon.
Vše se změnilo, když se po hodině konečně probrala k životu ferrari. Vettel, navzdory tomu, že si stěžoval na vibrace, zaznamenal 1:44,57, Leclerc zaostal o 21 setin sekundy.
Současně po opravě znovu vyjel Hamilton. Na středních pneumatikách se zařadil na šestou pozici, 1,39 sekundy za Vettelem. Albon nadále zrychloval a manko na Verstappena zredukoval již na 17 setin.
Gasly, další muž, na kterého byla upřena značná pozornost, se vyskytoval až na osmnáctém místě. Budiž ale řečeno, že Kvjat byl jen o příčku lepší.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:44,574 | 20 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:44,788 | + 0.214 | 20 |
3. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:45,507 | + 0.933 | 18 |
4. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:45,584 | + 1.010 | 19 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:45,882 | + 1.308 | 25 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:45,973 | + 1.399 | 16 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:46,198 | + 1.624 | 16 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:46,426 | + 1.852 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:46,433 | + 1.859 | 22 |
10. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:46,557 | + 1.983 | 20 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:46,669 | + 2.095 | 23 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:46,670 | + 2.096 | 19 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:47,024 | + 2.450 | 20 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:47,176 | + 2.602 | 18 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:47,333 | + 2.759 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:47,488 | + 2.914 | 21 |
17. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:47,636 | + 3.062 | 20 |
18. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:47,968 | + 3.394 | 26 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:48,784 | + 4.210 | 24 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:48,966 | + 4.392 | 24 |