Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Ferrari nemělo šanci

Ferrari nemělo šanci

Pád do letargie?

Carlos Sainz startoval do VC Belgie z pole position, v cíli byl za oběma jezdci Ferrari a poté jen krčil rameny, že jinak to dopadnout nemohlo. Charles Leclerc se opět vytrápil a přišel o spoustu bodů potřebných do souboje s Maxem Verstappenem o titul, ale toho už jakoby ani nemohlo nic zklamat. Ukázalo Spa Ferrari, že jeho šance jsou už pouze v rovině teorie?

Red Bull, Max i Checo, oni byli ve vlastní lize,“ povzdechl si Sainz po závodě. „Bohužel jsme nenašli způsob, jak proti nim skutečně bojovat. Bojovali jsme pouze o přežití. Měl jsem dobrý start i dobrý restart, ale prostě jsem neměl rychlost. Pneumatiky se přehřívaly, klouzalo mi to, a tedy musím být rád, že jsem alespoň na stupních vítězů.

Leclerc kvůli výměně pohonné jednotky startoval ve středu pole, až za Verstappenem. Na začátku závodu, za safetycarem, musel zajet na velmi brzkou zastávku v boxech, protože mu brzdový kanálek ​​ucpala fólie stržená z hledí jezdce před ním, což se jednou za čas ve F1 stává. Zajímavé je, že videozáznam odhalil majitele fólie, a je jím Verstappen. Ten se, jako pár dalších, se potřeboval zbavit špíny, která mu překážela ve výhledu po incidentu Lewise Hamiltona s Fernandem Alonsem.

To však ještě nebylo všechno. Leclerc se úspěšně prodal celým polem s výjimkou prvních čtyř jezdců ze špičky, které už nemohl dohonit a před Fernandem Alonsem měl pohodlný náskok. V posledních tří kolech se Ferrari dopustilo dvou chyb. Rozhodlo se nechat Leclerca zabojovat o bod za nejrychlejší kolo na nových pneumatikách, jenže špatně vypočítalo odstup od Alonsa a Monačan krátce po výjezdu z boxové uličky, na začátku předposledního kola, klesl až za španělského soupeře. Do cíle se stihl probojovat zpátky, jenže mu to nebylo nic platné, jelikož překročil povolenou rychlost v boxové uličce a krátce po skončení závodu mu byla přičtena pětisekundová penalizace. Leclerc tedy nezískal bonusový bod, a ještě daroval dva body Alonsovi.

Šéf Scuderie nemluvil o chybách, ale o smůle, protože za penalizací je prý porouchaný senzor.

Bylo to skutečně na hraně,“ řekl Mattia Binotto poté, co Leclerc původně vzal vinu na sebe. „Nemohli jsme použít naše obvyklé senzory měřící rychlost, protože levý přední selhal kvůli extrémně vysoké teplotě způsobené zablokováním brzdové šachty fólií z Maxova vozu. Náš náhradní systém není dostatečně přesný. Nešťastná shoda okolností. Bylo správné, že jsme byli odvážní, protože situace nás k tomu vybízela.

Nejbližší dva víkendy na odlišných okruzích ukáží, zda pro Ferrari vůbec má ještě smysl snažit se. Foto: Ferrari

Leclerc údajně překročil stanovenou osmdesátku o 1 km/h.

Ne, nejsem z toho frustrovaný. Mnohem více frustrující byl rychlostní rozdíl mezi námi a Red Bullem,“ řekl 24letý závodník.

Christian Horner tvrdí, že Red Bullu mohl prospět zákaz porpoisingu, kterým jeho vůz nikdy netrpěl, ale ostatní se asi museli přizpůsobit.

Co se Ferrari týče, dopad nové vyhlášky je zcela zanedbatelný,“ popírá Binotto, jenž podezřívá spíše nové, odlehčené šasi Red Bullu, o kterém se v létě šeptalo.

My bychom si vývoj něčeho takového během sezony nikdy nemohli dovolit, kvůli rozpočtovému stropu. A byl bych překvapen, kdyby někdo jiný ano. Musíme si položit otázku, zda je dodržování rozpočtového stropu dostatečně monitorováno. Bohužel FIA na to alokovala jen pár lidí. Mělo by jich být více. Nebylo by dobré, kdyby o mistrovském titulu rozhodla finanční pravidla.

Zatímco závodníci doufají, že Spa Ferrari prostě nesedlo, Red Bullu ano a už tento víkend bude v Zandvoortu všechno jinak, jejich šéf je skeptický.

Tento víkend jsme viděli nefalšovaný rozdíl mezi námi a Red Bullem. Myslím, že v Maďarsku byl ještě o trochu rychlejší, přitom Hungaroring je naprosto odlišná trať, kde je vše o potřebě vysokého přítlaku. Spa je o efektivnosti aerodynamiky i o efektivnosti pohonné jednotky. Také jsme měli problém s rychlou degradací pneumatik, kterému bychom se v budoucnu mohli vyhýbat, ale i mimo to zaostáváme. A zaostáváme více, než jsem doufal.

Zdroj: Motorsport, grandprix