Herta a pak favorité na titul

Grand Prix of Portland – 1. trénink
Nejmladší vítěz závodu IndyCar v historii Herta byl na úvod závodního víkendu v Portlandu nejrychlejší. Jedno kolo zvládl v čase 57,4293. Hned za ním se seřadili tři ze čtyř pilotů, kteří ještě mají reálnou šanci na titul. Rossi byl druhý nejrychlejší, přičemž tým Michaela Andrettiho měl v první desítce všechny vozy. A s Andrettim spolupracuje Harding Steinbrenner Racing, za který jezdí Herta.
Dixonovi patřila v úvodním testu třetí příčka. Jeho stáj byla jediná, která před závodem v Portlandu testovala. Nebyli to ale Dixon a Rosenqvist, který byl v úvodním tréninku osmý, kteří v Oregonu jezdili, nýbrž lídr šampionátu Indy Lights Oliver Askew.
Jedním z dominantních motivů úvodního tréninku byla jasná převaha Hondy. Chevrolet najdeme v první desítce jediný, na čtvrtém místě skončil lídr šampionátu Newgarden. Jeho stájoví kolegové Power a Pagenaud skončili hned za jejími branami. Přitom Pagenaud je po závodu v St. Louis na druhém místě průběžného pořadí mistrovství.
Poslední příčka zatím patří Dalymu, který letos startuje už za třetí tým. Když Alfa Romeo povolala do Spa Marcuse Ericssona, nahradil Daly na poslední chvíli Švéda v kokpitu vozu týmu Schmidt Peterson Motorsports.
Jezdce v úvodním klání potrápila kluzká trať. S divokým momentem, nebo dokonce s výletem do únikové zóny, mělo zkušenost hned několik pilotů. Asi nejspektakulárněji vypadaly problémy Ferrucciho, který jednoruč korigoval přetáčivý smyk.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 00:57,4293 | 18 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:57,5538 | + 0.125 | 15 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:57,7922 | + 0.363 | 19 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:57,8504 | + 0.421 | 17 |
5. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:57,9006 | + 0.472 | 16 |
6. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:57,9479 | + 0.519 | 18 |
7. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:57,9619 | + 0.533 | 19 |
8. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:58,0262 | + 0.597 | 27 |
9. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:58,1618 | + 0.733 | 18 |
10. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:58,1906 | + 0.762 | 19 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:58,2343 | + 0.805 | 21 |
12. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:58,3294 | + 0.900 | 19 |
13. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:58,3381 | + 0.909 | 23 |
14. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:58,3436 | + 0.915 | 18 |
15. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:58,4256 | + 0.997 | 17 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:58,4616 | + 1.033 | 19 |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:58,4922 | + 1.063 | 20 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:58,5005 | + 1.072 | 9 |
19. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:58,6232 | + 1.194 | 18 |
20. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:58,6592 | + 1.230 | 14 |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:58,8380 | + 1.409 | 15 |
22. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:58,9895 | + 1.561 | 21 |
23. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:59,1828 | + 1.754 | 22 |