V sobotním tréninku byl nejrychlejší Herta

BITNILE.COM Grand Prix of Portland – 2. trénink
Loňský vicemistr Colton Herta překonal v sobotu dopoledne v Portlandu všechny soupeře a ve velmi těsném tréninku, kde se poprvé od roku 2019 celé pole vešlo do rozestupu menším než jedna sekunda, si připsal nejlepší čas. Ten měl hodnotu 0:58,4238. O necelé tři setiny skončil opět na druhém místě Álex Palou. Lídr šampionátu byl druhý nejrychlejší i v pátečním tréninku.
Jediný jezdec, který má ještě matematickou šanci, že by Paloua mohl připravit o titul, Pato O’Ward, zajel v sobotním tréninku 11. čas. Opět tak skončil za stájovým kolegou Christianem Lundgaardem. Dán byl v pátek nejrychlejší, v sobotním tréninku mu patří sedmá příčka.
Třetí čas zajel za Hertou a Palouem Scott Dixon. Portland je jednou z mála tratí v kalendáři, na které šestinásobný šampion nikdy nevyhrál. Nutno ale dodat, že k tomu neměl úplně mnoho příležitostí. Závod zažil ještě jako začínající závodník v letech 2001 a 2002 v CART, pak se s týmem přesunul do IndyCar. Ta na tento okruh zavítala poprvé až v roce 2018. Pro Dixona jsou osobním maximem na dráze vybudované v ulicích zaniklého města Vanport maximem tři třetí místa.
Naopak jaké to je na okruhu v Portlandu vyhrát, si dobře pamatuje Will Power, čtvrtý nejrychlejší jezdec v sobotním tréninku. Power zde vyhrál před rokem, což je doposud jeho poslední triumf. Pátý čas zajel v tréninku DeFrancesco.
Komu se naopak nedařilo, tak je loňský vítěz kvalifikace Santino Ferrucci. Pilot týmu A. J. Foyta na portlandské dráze získal vloni svou doposud jedinou pole position. V sobotním tréninku mu patřila 24. příčka.
Ještě o místo za ním skončil dvojnásobný šampion Josef Newgarden. Jeho snažení ale záhy utnula závada motoru. Tým vůz odtlačil do padoku a pohonnou jednotku začal ještě v průběhu tréninku měnit, byť to pro Newgardena znamená automaticky penalizaci šest míst na startu oproti tomu, co si vyjede v kvalifikaci.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:58,4238 | 25 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:58,4531 | + 0.029 | 19 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:58,5023 | + 0.078 | 24 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:58,5376 | + 0.114 | 28 |
5. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:58,5441 | + 0.120 | 24 |
6. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:58,5770 | + 0.153 | 20 |
7. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:58,6313 | + 0.207 | 23 |
8. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:58,6723 | + 0.248 | 26 |
9. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:58,6835 | + 0.260 | 31 |
10. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:58,6988 | + 0.275 | 24 |
11. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:58,7228 | + 0.299 | 26 |
12. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:58,7339 | + 0.310 | 25 |
13. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:58,7692 | + 0.345 | 27 |
14. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:58,8001 | + 0.376 | 23 |
15. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:58,8136 | + 0.390 | 21 |
16. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:58,8145 | + 0.391 | 24 |
17. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:58,8326 | + 0.409 | 24 |
18. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:58,8877 | + 0.464 | 22 |
19. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:58,8922 | + 0.468 | 27 |
20. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:58,9029 | + 0.479 | 27 |
21. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:58,9153 | + 0.491 | 23 |
22. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:59,0391 | + 0.615 | 30 |
23. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:59,0637 | + 0.640 | 27 |
24. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:59,0919 | + 0.668 | 24 |
25. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:59,1427 | + 0.719 | 13 |
26. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:59,2384 | + 0.814 | 23 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:59,3669 | + 0.943 | 28 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment