Novinky

  • 01.08.2025 Good Fred Vasseur prodloužil smlouvu s Ferrari

  • 30.07.2025 Neutral Revolut se stane titulárním partnerem týmu Audi F1

  • 20.07.2025 Neutral Patricio O´Ward z týmu Arrow McLaren vyhrál závod IndyCar v Torontu

Facebook Instagram

V sobotním tréninku byl nejrychlejší Herta

V sobotním tréninku byl nejrychlejší Herta

BITNILE.COM Grand Prix of Portland – 2. trénink

Loňský vicemistr Colton Herta překonal v sobotu dopoledne v Portlandu všechny soupeře a ve velmi těsném tréninku, kde se poprvé od roku 2019 celé pole vešlo do rozestupu menším než jedna sekunda, si připsal nejlepší čas. Ten měl hodnotu 0:58,4238. O necelé tři setiny skončil opět na druhém místě Álex Palou. Lídr šampionátu byl druhý nejrychlejší i v pátečním tréninku.

Jediný jezdec, který má ještě matematickou šanci, že by Paloua mohl připravit o titul, Pato O’Ward, zajel v sobotním tréninku 11. čas. Opět tak skončil za stájovým kolegou Christianem Lundgaardem. Dán byl v pátek nejrychlejší, v sobotním tréninku mu patří sedmá příčka.

Třetí čas zajel za Hertou a Palouem Scott Dixon. Portland je jednou z mála tratí v kalendáři, na které šestinásobný šampion nikdy nevyhrál. Nutno ale dodat, že k tomu neměl úplně mnoho příležitostí. Závod zažil ještě jako začínající závodník v letech 2001 a 2002 v CART, pak se s týmem přesunul do IndyCar. Ta na tento okruh zavítala poprvé až v roce 2018. Pro Dixona jsou osobním maximem na dráze vybudované v ulicích zaniklého města Vanport maximem tři třetí místa.

Naopak jaké to je na okruhu v Portlandu vyhrát, si dobře pamatuje Will Power, čtvrtý nejrychlejší jezdec v sobotním tréninku. Power zde vyhrál před rokem, což je doposud jeho poslední triumf. Pátý čas zajel v tréninku DeFrancesco.

Komu se naopak nedařilo, tak je loňský vítěz kvalifikace Santino Ferrucci. Pilot týmu A. J. Foyta na portlandské dráze získal vloni svou doposud jedinou pole position. V sobotním tréninku mu patřila 24. příčka.

Ještě o místo za ním skončil dvojnásobný šampion Josef Newgarden. Jeho snažení ale záhy utnula závada motoru. Tým vůz odtlačil do padoku a pohonnou jednotku začal ještě v průběhu tréninku měnit, byť to pro Newgardena znamená automaticky penalizaci šest míst na startu oproti tomu, co si vyjede v kvalifikaci.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Colton Herta Andretti Global Honda 00:58,4238   25
2. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 00:58,4531 + 0.029 19
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:58,5023 + 0.078 24
4. Will Power Team Penske Chevrolet 00:58,5376 + 0.114 28
5. Devlin DeFrancesco Rahal Letterman Lanigan Honda 00:58,5441 + 0.120 24
6. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Honda 00:58,5770 + 0.153 20
7. Christian Lundgaard Arrow McLaren Chevrolet 00:58,6313 + 0.207 23
8. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Honda 00:58,6723 + 0.248 26
9. Marcus Ericsson Andretti Global Honda 00:58,6835 + 0.260 31
10. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet 00:58,6988 + 0.275 24
11. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet 00:58,7228 + 0.299 26
12. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:58,7339 + 0.310 25
13. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:58,7692 + 0.345 27
14. David Malukas A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 00:58,8001 + 0.376 23
15. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda 00:58,8136 + 0.390 21
16. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 00:58,8145 + 0.391 24
17. Callum Ilott Prema Racing Chevrolet 00:58,8326 + 0.409 24
18. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing Honda 00:58,8877 + 0.464 22
19. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda 00:58,8922 + 0.468 27
20. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda 00:58,9029 + 0.479 27
21. Conor Daly Juncos Hollinger Racing Chevrolet 00:58,9153 + 0.491 23
22. Robert Švarcman Prema Racing Chevrolet 00:59,0391 + 0.615 30
23. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:59,0637 + 0.640 27
24. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet 00:59,0919 + 0.668 24
25. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 00:59,1427 + 0.719 13
26. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Chevrolet 00:59,2384 + 0.814 23
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing Honda 00:59,3669 + 0.943 28

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment