Novinky

  • 23.01.2020 Neutral Racing Point představí nový vůz 17. února v Mondsee v Rakousku

  • 20.01.2020 Neutral Sean Bratches končí jako marketingový ředitel F1

  • 20.01.2020 Neutral Valtteri Bottas obsadil deváté místo ve finské Arctic Lapland Rally

Facebook Instagram

Ve druhém tréninku se do čela posunul Vettel

Ve druhém tréninku se do čela posunul Vettel

Velká cena Mexika – 2. trénink

První tréninkové jízdy sice patřily Mercedesu a Hamiltonovi, ve druhém tréninku ovšem britsko-německou kombinaci vystřídali v čele Vettel a Ferrari. Druhou pozici obsadil Verstappen a na třetí příčce se umístil druhý vůz z Maranella pilotovaný Leclerkem. „Stříbrné šípy“ Bottas s Hamiltonem se tentokrát museli spokojit se čtvrtou, respektive pátou příčkou.

Dobrá nálada mohla panovat u Toro Rosso, které bylo ve druhém tréninku zcela jasně nejlepší stájí ze zbytku světa. Zatímco Kvjat zajel šestý čas, Gasly skončil sedmý. Trénink byl ovlivněn jednou fází červených vlajek, o které se po své havárii postaral Albon.

Zatímco prvnímu volnému tréninku předcházel déšť, což se odrazilo jak v teplotě trati, tak vzduchu, před startem druhých pátečních tréninkových jízd jsme v obou případech zaznamenali nárůst. Zatímco asfalt se ohřál z 22 stupňů na 36,9, teplota vzduchu narostla z 16 na 19,9.

Jako první poctila ve druhém volném tréninku Autodrom bratří Rodríguezů svou návštěvou šestice Räikkönen, Giovinazzi, Russell, Norris, Ricciardo a Kubica. Co se výběru pneumatik týče, dominovala mezi touto skupinou žlutá střední směs, kterou nasadili všichni s výjimkou Ricciarda a Kubici. Tato dvojice vsadila na tvrdou specifikaci.

Jako první zaznamenal měřená kola tandem Alfy Romeo. Rychlejším z jezdců švýcarské stáje byl Räikkönen, jehož čas měl hodnotu 1:20,277. Giovinazzi zaostal za šampionem z roku 2007 o 323 tisícin sekundy.

První dvě místa ovšem neudržely bílo-červeně zbarvené monoposty dlouho. Brzo se totiž na vedoucí příčku posunul Norris, který po zajetí času 1:19,600 sesadil Räikkönena z čela.

Jak se ale dalo očekávat, ani vedení pilota McLarenu nemělo dlouhého trvání. Brita totiž zanedlouho překonal Vettel. Němcovo maximum činilo 1:18,697.

Vzhůru ale vstoupal také na tvrdých pneumatikách Ricciardo. Vettelův bývalý týmový kolega se posunul na bronzovou příčku a definitivně tak připravil Alfu Romeo o zastoupení v nejlepší trojici.

Ani Australan ale v této společnosti nesetrval dlouho. Z elitního tria jej totiž téměř ihned vytlačil další bývalý parťák od Red Bullu Verstappen, který se posunul na druhou příčku. Nechybělo navíc mnoho a Nizozemec šel do úplného čela. Na vedoucího Vettela totiž ztratil pouhých 23 tisícin sekundy.

Zatímco Verstappenovu času ještě Vettel odolal, Leclerkův útok, který přišel za pár okamžiků, již úspěšný byl. Monačan totiž zajel čas 1:18,183 a svého parťáka pokořil o půl sekundy.

Rodák z Heppenheimu ovšem na Leclerkovo kolo našel okamžitou odpověď a poté, co jako první zdolal hranici 1:18 a zajel kolo v hodnotě 1:17,960, to již opět byl on, kdo se nacházel na vedoucí pozici.

Zatímco Vettel se mohl radovat z návratu do vedení, někteří jezdci museli řešit mnohem méně příjemnější starosti. Byli jimi Ricciardo s Giovinazzim, kteří se nevešli do první zatáčky, ale také Němcův týmový kolega Leclerc. Ten se ocitl v nesnázích ve stejném místě jako předchozí dva jmenovaní. Dvaadvacetiletý mladík ovšem dopadl o něco hůře, když skončil v hodinách.

Mnohem větší byly Albonovy potíže. Thajec totiž havaroval a jeho páteční účinkování tímto skončilo. Incident se navíc postaral o vyvěšení červených vlajek, které trénink přerušily na více než deset minut.

Alexander Albon ve druhém volném tréninku svým šéfům radost neudělal.

Zelené vlajky zavlály v Mexiku znovu hodinu před koncem. První kola po restartu byla úspěšná pro Verstappena, kterému se podařilo rozdělit dvojici rudých vozů z Maranella a vrátit se na druhou příčku.

Do první trojice pronikl ale také Hamilton. U vedoucího muže šampionátu jsme totiž mohli registrovat první reprezentativní čas, který stačil na třetí pozici.

Druhý „stříbrný šíp“ již ale tak radostné chvíle nezažíval. Bottas se totiž na stadionu ocitl v hodinách a byla vyvěšena žlutá vlajka. Tato fáze ovšem trvala jen krátce. Fin se totiž brzy znovu dokázal do tréninku zapojit a druhé neutralizace tedy nebylo zapotřebí.

Problematickým místem ale i nadále zůstávala úvodní zatáčka. O její záludností se tentokrát přesvědčil Sainz, jenž se stal v tomto místě dalším výletníkem mimo trať.

Zanedlouho se na druhé pozici objevilo jméno, které by tak vysoko nikdo hned tak neočekával. Byl jím Gasly, který ztratil pouhých 43 tisícin na vedoucího Vettela.

Pilota Toro Rosso záhy odsunul na třetí pozici Verstappen. Vítěz sedmi závodů zajel na tisícinu(!) stejný čas jako Vettel.

Současně pokračovala série nesnází v první zatáčce. Na seznam chybujících se zapsali Hülkenberg, Norris a Kvjat.
V době, kdy do vypršení časového limitu zbývalo 51 minut, se opět měnil lídr. Leclerc totiž nasadil měkké pneumatiky a s časem 1:17,072 se vrátil zpět na první příčku.

I tentokrát ale Vettel dokázal reagovat. Na stejné specifikaci pneumatik jako Leclerc zajel o 465 tisícin sekundy rychlejší čas než jeho týmový kolega.

Krok ale s vozy Ferrari zvládal i nadále držet také Verstappen. I jemu se totiž podařilo monackého závodníka odsunout, přičemž na první pozici mu scházelo 115 tisícin sekundy.

Ve zbývajícím průběhu tréninku se pak již podoba nejlepší trojice neměnila. Jejím červeno-modrým složením nedokázali zamíchat ani jezdci Mercedesu.

Nehemžilo se to ani dramatickými situacemi. Ze závěrečných minut stojí za zmínku pouze Magnussenův výjezd opět v první zatáčce a Leclerkovy hodiny krátce po uplynutí času vyhrazeného pro druhé tréninkové jízdy.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:16,607   35
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:16,722 + 0.115 37
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17,072 + 0.465 34
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:17,221 + 0.614 39
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,570 + 0.963 35
6. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:17,747 + 1.140 40
7. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:18,003 + 1.396 39
8. Carlos Sainz McLaren Renault 1:18,079 + 1.472 38
9. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,261 + 1.654 23
10. Lando Norris McLaren Renault 1:18,349 + 1.742 36
11. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:18,362 + 1.755 38
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:18,366 + 1.759 34
13. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:18,380 + 1.773 34
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:18,681 + 2.074 37
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,766 + 2.159 37
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,889 + 2.282 46
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,306 + 2.699 37
18. George Russell Williams Mercedes 1:19,968 + 3.361 36
19. Robert Kubica Williams Mercedes 1:20,180 + 3.573 37
20. Alexander Albon Red Bull Honda 1:21,665 + 5.058 5

Komentáře ke článku