Novinky

  • 21.02.2020 Good Nejrychlejším mužem 3. dne testů v Barceloně zůstal Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 21.02.2020 Good V dopolední části 3. dne testů F1 byl nejrychlejší Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 21.02.2020 Neutral Systém DAS, použitý u vozu F1 Mercedes, má být od roku 2021 zakázán

Facebook Instagram

Nové vozy budou pomalejší o 3.5 sekundy

Nové vozy budou pomalejší o 3.5 sekundy

Lámání rekordů je podle Brawna chybou

Roky překonávání traťových rekordů pomalu končí. Příští rok budou mít jezdci na každém okruhu ještě poslední možnost, pak přijde nová generace vozů, která bude pomalejší. Nové vozy budou hezčí a levnější, ale i o pár kilogramů těžší. Menší a jednodušší křídla by měla umožnit těsnější závodění, jenže přísavný efekt nedokáže pokrýt všechny aerodynamické ztráty. Ředitel všech sérií monopostů pod patronátem FIA,aerodynamik Nikolas Tombazis odhaduje zpomalení v řádu sekund.

"Očekáváme, že vozy zpomalí o tři až tři a půl sekundy na kolo," říká. "Nemyslíme si, že rychlost je hlavním parametrem pro dobrou zábavu. Za hlavní cíl jsme si dali připravit dobrý závodní stroj. Nestanovili jsme si minimální rychlost, kterou potřebujeme dosáhnout.

Nelze odhadnout, jaký přesně přítlak bude (týmy) dosažen v porovnání se současností, ale víme, že po čase se některé ztráty jistě podaří nahradit. Podle našich dat z CFD a aerodynamického tunelu bude i nový vůz úžasně rychlý. A uvědomte si, že ve srovnání s průměrným týmem F1 jsme jen skupinkou aerodynamiků, která strávila pár hodin v aerodynamickém tunelu."

Ross Brawn je přesvědčen, že vedení F1 udělalo chybu, když na sezonu 2017 a další odsouhlasilo zvětšení prvků aerodynamiky v zájmu lámání rekordů: "Přítlak ohromně vzrostl a já ani nedokážu pochopit důvod, proč se to odsouhlasilo. Říkalo se přibližně něco jako: "Pojďme zrychlit vozy, pojďme udělat F1 lepší!" Ve skutečnosti jsme ale viděli zhoršení, protože pro jezdce je nyní ještě těžší dostat se těsně za soupeřův vůz a začít souboj."

Komentáře ke článku