Novinky

  • 09.07.2025 Neutral Laurent Mekies nahradil Hornera na vedoucí pozici u stáje Red Bull

  • 09.07.2025 Bad Christian Horner s okamžitou platností skončil jako šéf Red Bullu

  • 01.07.2025 Good Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se Gene Haas sveze s vozem F1

Facebook Instagram

Na Paul Ricardu chystají pozměněnou trať

Na Paul Ricardu chystají pozměněnou trať

Novým šéfem velké ceny je Boullier

Velká cena Francie F1 na okruhu Paula Ricarda v Le Castelletu se pojede letos s největší pravděpodobností na pozměněné trati. Současně má nového výkonného ředitele, z F1 dobře známého šéfa Lotusu a McLarenu Érika Boulliera.

Cílem změn je ulehčit předjíždění, což je zdejší dlouhodobá bolest. Vzhledem k velké variabilitě autodromu lze potřebné úpravy zrealizovat během čtyř dnů. Nyní se čeká na homologaci ze strany FIA.

Dělali jsme na tom několik měsíců a teď jsme konečně hotovi,“ uvedl Boullier na tiskové konferenci v Paříži. Zdůraznil, že modifikace byly navrženy v úzké spolupráci s vedením F1.

Konkrétně by se měl více „otevřít“ zatím poněkud sevřený první sektor, což umožní realizovat vybržďovací manévry v partii Saint Baume. „Vzniknou dvě další rovinky s možnostmi dostat se před soupeře,“ dále prozradil Boullier. „Komu se to nepovede v Saint Baume, má šanci v následující šikaně. Simulace ukázaly, že auta budou v daleko těsnějším kontaktu.“ Retardér na protilehlé rovince zůstane zachován.

 

Boullier musí hlavně vyřešit, jak dostat diváky včas na okruh

 

Boullier posílil organizační tým VC Francie loni v únoru. Zpočátku působil jen jako strategický poradce a ambasador. Nyní se tedy oficiálně ujal vrcholné funkce.

Jedním z největších problémů, s nimiž se bude muset vyrovnat, je doprava na okruh. Le Castellet leží mimo přímý dosah velkokapacitních komunikací a příšerné kolony ještě teď ve snu asi straší nejednoho fanouška.

Podle Boulliera je jediným řešením zavedení tzv. park and ride systému. Diváci ponechají své vozy na záchytných parkovištích v Marseille, Nice, Bordeaux nebo Montpellieru a přesednou do kyvadlově jezdících autobusů. V plánu jsou dokonce i „shuttly“ vypravené z Barcelony, Milána, Turína, Amsterodamu a Eindhovenu.