Novinky

  • 28.02.2020 Good Na závěr testů F1 v Barceloně zajel nejlepší čas Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 28.02.2020 Good Američan Mario Andretti, mistr světa z roku 1978, slaví 80. narozeniny

  • 28.02.2020 Good Poslední den testů F1 v Barceloně zahájil nejlépe Daniel Ricciardo (Renault)

Facebook Instagram

Na Paul Ricardu chystají pozměněnou trať

Na Paul Ricardu chystají pozměněnou trať

Novým šéfem velké ceny je Boullier

Velká cena Francie F1 na okruhu Paula Ricarda v Le Castelletu se pojede letos s největší pravděpodobností na pozměněné trati. Současně má nového výkonného ředitele, z F1 dobře známého šéfa Lotusu a McLarenu Érika Boulliera.

Cílem změn je ulehčit předjíždění, což je zdejší dlouhodobá bolest. Vzhledem k velké variabilitě autodromu lze potřebné úpravy zrealizovat během čtyř dnů. Nyní se čeká na homologaci ze strany FIA.

Dělali jsme na tom několik měsíců a teď jsme konečně hotovi,“ uvedl Boullier na tiskové konferenci v Paříži. Zdůraznil, že modifikace byly navrženy v úzké spolupráci s vedením F1.

Konkrétně by se měl více „otevřít“ zatím poněkud sevřený první sektor, což umožní realizovat vybržďovací manévry v partii Saint Baume. „Vzniknou dvě další rovinky s možnostmi dostat se před soupeře,“ dále prozradil Boullier. „Komu se to nepovede v Saint Baume, má šanci v následující šikaně. Simulace ukázaly, že auta budou v daleko těsnějším kontaktu.“ Retardér na protilehlé rovince zůstane zachován.

 

Boullier musí hlavně vyřešit, jak dostat diváky včas na okruh

 

Boullier posílil organizační tým VC Francie loni v únoru. Zpočátku působil jen jako strategický poradce a ambasador. Nyní se tedy oficiálně ujal vrcholné funkce.

Jedním z největších problémů, s nimiž se bude muset vyrovnat, je doprava na okruh. Le Castellet leží mimo přímý dosah velkokapacitních komunikací a příšerné kolony ještě teď ve snu asi straší nejednoho fanouška.

Podle Boulliera je jediným řešením zavedení tzv. park and ride systému. Diváci ponechají své vozy na záchytných parkovištích v Marseille, Nice, Bordeaux nebo Montpellieru a přesednou do kyvadlově jezdících autobusů. V plánu jsou dokonce i „shuttly“ vypravené z Barcelony, Milána, Turína, Amsterodamu a Eindhovenu.

Komentáře ke článku