Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Jaké bude pořadí v Melbourne?

Jaké bude pořadí v Melbourne?

Insideři se vyjádřili k aktuální formě týmů a jejich vozů

Týmy analyzovaly první polovinu testů. Běží druhá polovina, a to je čas na spekulace o tom, kdo bude o co bojovat v Melbourne a následujících závodech. Zahájíme prohlášením Helmuta Marka, že AlphaTauri je blízko Racing Pointu.

"Náš druhý tým, AlphaTauri, je v dobré formě. Ve srovnání čisté rychlosti je blízko Racing Pointu. To také ukazuje, jak dobrou práci náš motorový partner Honda v zimě odvedl. Nová pohonná jednotka je lepší v každém ohledu. Je výkonnější, má nižší spotřebu a také ještě lepší spolehlivost než loni," řekl šéf motorsportu Red Bullu v rozhovoru pro Auto Bild.

Proč si Marko vybral zrovna Racing Point jako orientační bod? Protože mnozí insideři a analytici se shodují, že tento tým má velkou šanci být nejlepším ze středu pole.

"Okopírovali loňský Mercedes, a zdá se, že se jim to vyplatilo. Z ničeho nic mají vůz, který je aktuálně jasně čtvrtý nejlepší," řekl Marc Surer pro Sport1.

Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul souhlasí.

"Jsme na jedné úrovni s McLarenem, ale Racing Point je kus před námi," nechal se slyšet Cyril Abiteboul.

A Racing Point ani neskrývá nadšení.

"Překračujeme vlastní očekávání," uvedl technický ředitel Andy Green.

"Máme velmi dobrý vůz. Je jiný, ve všem lepší než loňský," prohlásil Sergio Pérez.

"V minulosti jsme nikdy neměli peníze na to, abychom mohli přijít s něčím zcela novým. Polovina vozu byla vždy z minulého roku," konstatoval šéf týmu Otmar Szafnauer o možnostech stáje pod novým majitelem.

Vidžaj Mallya, bývalý majitel někdejší Force Indie, na Twitteru napsal, že "s trochou štěstí" může tým dokonce vyhrát velkou cenu, jelikož optimisté jej vidí před Ferrari a téměř na úrovni Red Bullu.

Černý kůň nadcházející sezony nosí růžovou

Tím se dostáváme k silné trojce, kde Ferrari buď zaostává, nebo záměrně mlží.

"V posledních letech to bylo tak, že Ferrari bylo mistrem světa v testování a Mercedes byl rychlejší od prvního závodu. Něco mi říká, že tento rok by to mohlo být naopak. Mercedes jede naplno a Ferrari je ztracené vzadu. Jenže v delších stintech Ferrari za Mercedesem vůbec nezaostává," všiml si Surer s tím, že šéf Scuderie záměrně novinářům vykládá o slabším startu do sezony. Poučil se totiž z loňského roku, kdy byla očekávání vysoká a následně se po drtivém vítězství Mercedesu v Austrálii tým ocitl pod obrovským psychickým tlakem.

Také z tábora Mercedesu se ozývá, že Ferrari určitě používá nejslabší motorové režimy.

"Zdá se, že Mercedes o nás ví úplně všechno, ale mýlí se," oponuje Mattia Binotto. "Opravdu nečekám, že na začátku sezony budeme stejně rychlí jako Mercedes. Kde je problém? V porovnání s minulým rokem máme o něco rychlejší vůz. Je mnohem rychlejší v zatáčkách, jenže pomalejší na rovinkách. Záměrně jsme se vydali tímto směrem. Loni jsme v zatáčkách dost ztráceli, takže jsme letos přidali hodně přítlaku a platíme za něj na rovinkách."

Marko vidí Red Bull jako vyzyvatele týmu, jenž od roku 2014 získal všechny Poháry konstruktérů i mistrovské tituly: "Jasnější obrázek si uděláme až na konci týdne. Až v pátek nasadíme verzi pro Melbourne, ale jsem přesvědčen, že jsme nejbližším soupeřem Mercedesu."

Podle jeho odhadů je prý Mercedes rychlejší o dvě desetiny sekundy, které mu získává systém DAS.